Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6A - Problematika výchovných cílů

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

− rozvětvují se:

• vědy o výchově
• rozšiřují se různé formy pedagogického poradenství 
• rozvíjí se školství pro mládež vyžadující zvláštní péči 

− podporuje se rozvoj: 

• myšlení, schopností, charakteru
• prodlužuje se školní docházka 
• vyspělé země zavedly střední vzdělání 

− kritika škol pro:

• svou zastaralost, jednostrannost
• nově se konkretizují výchovně vzdělávací cíle 

Etapy výchovného procesu− heteronomní

− autonomní

− sociální konformita 

Dělení etap výchovného procesu
1) etapa počáteční (vstupní) diagnózy

• vychovatel musí znát stav vychovávaného a okolnosti výchovy 
• zjišťuje dosavadní úroveň vychovávaných, jejich dovednosti, schopnosti a zájmy
• zajímá se o psychický a fyzický stav, zdraví 
• nezbytná pro vymezení cíle, obsahu a prostředků výchovného procesu 

2) etapa pedagogické analýzy obsahu výchovy

• na obsahu závisí jeho výchovné využití 
• vychovatel promýšlí postupy, vybírá metody, odhaduje problémy 

3) etapa pedagogického projektování

• základem stanovení co nejkonkrétnějšího cíle co nejpřesnějším způsobem 
• projektování založeno na znalosti aktuálního stavu vychovávaného • jasná představa toho, čeho chce pedagog dosáhnout – volba pomůcek, metod, forem 

6A

PROBLEMATIKA VÝCHOVNÝCH CÍLŮ

4) etapa regulace učení žáka

• stojí v centru procesu výchovy a vzdělávání • intenzivní spolupráce učitele a žáka 
• úvahy o tom, co bude žák dělat, jak to bude dělat, za jakým účelem, jakým způsobem, za jakých prostředků, za 

jakého času 

• žák musí vědět, co se po něm chce, k čemu má dospět a jaký čas a pomůcky k této činnosti má k dispozici 

5) etapa výsledné pedagogické diagnózy

• ukazuje, do jaké míry bylo dosaženo stanovených cílů 
• umožňuje měřit efektivitu výchovného procesu 
• učiteli a žákům slouží jako zpětná vazba • nutná pro možnost formování žákovy osobnosti 

Témata, do kterých materiál patří