Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6A - Problematika výchovných cílů

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Formy výchovy v jednotlivých vývojových etapách− struktura vnější uspořádání jevů a procesů ve výchově 
− zorganizované prostředí, kde se může realizovat výuka například třída, pokoj, před školou
− hlavním cílem je všestranný rozvoj člověka − 4 formy výchovy:

• rodinná výchova

▪ výchova s cílem připravit mladou generaci na spořádaný rodinný život a na práci v nových spol. podmínkách 
▪ spočívá v předávání zkušeností z generace na generaci:

◦ nezastupitelná 
◦ přirozená výchova 
◦ rodina plní roli výchovně vzdělávací 
◦ poskytuje dítěti základy v oblasti výchovy 
◦ rodiče jsou základní výchovní činitelé 
◦ rodina spolupracuje i s ostatními výchovnými činiteli (škola, školka)

• školní výchova

▪ je institucionalizovaná edukace▪ specializovaná a profesionalizovaná instituce 
▪ hlavním cílem je dosáhnout určitého vzdělání ▪ uplatňuje se řád a proporce▪ spadají sem prostředky výchovy: vyučování, mimovyučovací aktivity, vliv školního prostředí 

• mimoškolní výchova

▪ výchova ve spol. organizacích, kult. institucích a prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků 
▪ obohacuje o informace, emoce, zážitky, rozvoj osobnosti a dovednosti 
▪ důraz kladen na samorozvoj 

• sebevýchova (autoedukace)

▪ specifická forma pedagogické aktivity
▪ jedinec je sám iniciátorem a realizátorem výchovného procesu, to je automatizace 
▪ závisí na správném poznání vlastních: schopností, zkušeností, vlastní zralost a nezralost 
▪ na sebevýchově se podílí: sebeuvědomování, sebepoznání, sebehodnocení

Témata, do kterých materiál patří