Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7A - Pedagogické principy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (82.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

9. princip emocionálnosti

• požadavek probouzet v pedagogickém procesu citové prožitky u žáků (především pozitivní), opírat se o ně, 

udržovat stále radostnou atmosféru – zvyšuje výkon, zlepšuje výsledky práce, snižuje pocit únavy 

• žáci by měli mít radost, že něco nového poznávají

10. princip všestrannosti

• požadavek, aby pedagog při výchovné práci měl stále ohled na hlavní úkoly všech složek výchovy • působení na všechny složky osobnosti žáka• propojení praxe, duševní a fyzické stránky
• cíl: všestranný rozvoj žáka 

Rozvíjející pedagogické principy− princip propojení školy se životem 
− princip úcty ke každému člověku 
− princip jednotného výchovného působení 
− princip vědeckosti 
− princip individuálnosti 
− princip zpětné vazby 
− princip propojení teorie s praxí 

Aplikace pedagogických principů− uplatňují se v celém výchovně – vzdělávacím procesu → oblasti:

• koncipování a plánování vých.-vzděl. činn.: z PED principů vyplývají požadavky na učeb. plány, osnovy,  učebnice 
• při organizačním, materiálním a personálním zabezpečení výchovně-vzdělávací činnosti: organizace výchovy a 

vzdělávání v jednotlivých institucích, příprava učitelů, materiální prostředí

• pedagogické principy se však prosazují především v praxi → ne vždy se je daří realizovat 

− pedagogické principy jsou nástrojem objektivního posouzení výsledků výchovy, k posouzení práce každého 

pedagoga či výchovné instituce 

SEBEVÝCHOVA (AUTOEDUKACE)

− Sebevýchovu definujeme jako cílevědomý systematický proces formování vlastní osobnosti člověka − Sebevýchova závisí na správném poznání vlastních schopností, zkušeností, předností a nedostatků v rysech 

osobnosti, na vlastní zralosti či nezralosti 

− Jedinec se sám stává iniciátorem a realizátorem výchovně vzdělávacího procesu 
− Prvky autoedukace lze vhodně aplikovat ve školním věku 

Témata, do kterých materiál patří