Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10B - Pedagogicko-psychologická diagnostika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (76.17 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

10B

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA

− Pedagogická diagnostika je speciální pedagogická disciplína, která se zabývá objektivním zjišťováním, posuzováním a

hodnocením vnitřních a vnějších podmínek i průběhu a výsledků výchovně vzdělávacího procesu

− Na základě těchto zjištění jsou potom vyslovovány prognostické úvahy a navrhována pedagogická opatření 

Posuzování osobnosti a stanovení diagnózy probíhá− posouzením nalezených příznaků (symptomů) − použitím vyšetřovacích metod 

Pedagogicko-psychologická diagnóza − klasifikace chování a poruch

Pedagogická diagnostika− poznání určitého stavu 
− setkáváme se v ní v mnoha vědních oborech − existence PED diagnostiky vyplývá ze skutečnosti, že vývoj osobnosti se uskutečňuje výchovou v PED procesu 
− úzký vztah k didaktice a teori  výchovy 

Charakteristika diagnostiky− ústní nebo písemné vyjadřování výsledků pedagogického šetření− popis a postižení stupně pedagogického rozvoje objektu výchovy 
− vyslovení soudu 
− zdůvodnění příčin obtíží a podmínek výchovy 

Funkce diagnostiky− posouzení pedagogického rozvoje člověka 
− pomocí diagnózy lze realizovat individuální přístup− vychovávaný má přehled o svém chování 
− umožňuje kontrolu práce vychovatele, učitele, … 
− umožňuje plánování výchovné práce − lze rozeznat výchovné obtíže – vyplývají například z defektu žáka, ze sociálních a zdravotních zvláštností 

Zásady pedagogické diagnostiky− přirozenou součástí pedagogického procesu − vychovávaný nesmí být posuzován izolovaně 
− měla by být skupinová – podílí se na ní více pedagogů − přirozená, nesmí vyvolávat situaci nátlaku, stresu 
− měla by směřovat k odhalení příčin obtíží 

Metody pedagogické diagnostiky− získávání poznatků o dítěti je východiskem pro individualizaci při výchově a vzdělávání − při uplatňování individualizovaného vzděl. nutné, aby učitel sledoval rozvoj a osobní vzděl. pokroky u každého dítěte
− pedagog by měl každé dítě dobře poznat, porozumět a vyhovět jeho individuálním možnostem a potřebám

Témata, do kterých materiál patří