10B - Pedagogicko-psychologická diagnostika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
▪ individuální, skupinový ▪ standardizovaný (řízený): dle předem připravených otázek
▪ nestandardizovaný (volný): bez připravených otázek (navázání bližšího kontaktu)
▪ polostandardizovaný: část otázek připravena a část vyplývá z rozhovoru samotného
− dotazník (anketa):
• podstatou je shromažďování informací prostřednictvím dotazování osob
• respondent odpovídá na soubor předložených písemných otázek • objektivnost získaných výsl. závisí na formulaci otázek, na výběru respondentů, na způsobu zadávání dotazníků
• diagnostický rozhovor: rozhovor a písemný dotazník
5) rozbor výsledků činnosti− rozbor písemných prací, kreseb, pracovních činností žáků
− na základě rozboru zjišťujeme: vlastnosti žáka – například pečlivost, zaujetí, …
6) anamnéza sociální činnosti− všechny skutečnosti z klientova života před poskytováním SLU, které mohou mít vliv na úroveň péče o něj
− zařízení mají své specifické formuláře – jejich obsah je dán cílovou skupinou klientů a úrovní poskytovaných služeb
− okruhy anamnestických údajů klienta:
• identifikační údaje: jméno, bydliště, datum narození, …
• důvod k sociální práci: s čím klient přichází, …
• rodinné okolnosti: rodinný stav, vztahy, …
• sociální okolnosti: blízcí lidé, postavení, …
• tělesný stav: zdravotní stav, …
• intelekt a dosažené vzdělání: škola, obor, …
• emocionální chování: temperament, reakce na situace, …
• zaměstnání a ekonomická situace: kde, jak, spolubydlící, …
• podmínky stravování: kde, jak, zvláštnosti, …
• osobní bezpečnost: jak se cítí ve svém domě, …
• celkový dojem: jak se nám klient jeví, …
10B
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA
7) kazuistika:− tzv. případová studie – popis konkrétního případu
− zaměřena na zjištění a hledání příčin, které vedly k určitému sociálnímu problému
− diagnózu určíme: