Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6B - Sociální komunikace

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (78.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Zásady během rozhovoru se žákem
1. Vciťovat se do stavu žáka. 
2. Respektovat osobnost žáka. 
3. Zaujímat autentický, opravdový postoj
4. Být konkrétní− Negativem této komunikace je obtížné sdělení emocí a vztahů k druhému člověku nebo předmětu apod.

Faktory ovlivňující učitelovo chování k žákům

a) sociální role učitele (třídní učitelé jsou objektivnější a v chování vstřícnější)
b) učitelova koncepce „dobrého žáka“
c) vlastnosti i vzhled žáka 
d) komunikativnost žáka
e) třída, ve které ke komunikaci dochází

6B

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE

Zásady pro usnadnění komunikace− Komunikace při vyučování by měla být účelná− Komunikovat bychom měli pouze s pozornými posluchači− Měli bychom připustit i možnost nedorozumění s žáky− Komunikace by neměla postrádat humor− V žádném případě by se komunikace ve výuce neměla stát nástrojem ponižování a zesměšňování žáků

Rozhovor

− nejpřirozenější psychologická metoda 
− dochází k přímé sociální interakci − účelem PSY rozhovoru je dozvědět se něco o tom, s kým mluvíme, o jeho povaze, postojích, názorech, zálibách 
− na počátku rozhovoru je důležité vytvořit ovzduší důvěry (kdy a jak se ptát, ptát se srozumitelně, být taktní) 
− soubor otázek musí tvořit souvislý celek, směřující k určitému cíli 
− registrace rozhovoru: papír, diktafon, rozhovorový list 

Typy rozhovoru− individuální nebo skupinový: podle počtu účastníků 
− standardizovaný: předen je stanoven obsah, formulace a pořadí otázek
− nestandardizovaný: volný 
− diagnostický, pedagogický, terapeutický 

Techniky kladení otázek− přímé otázky – uzavřené: ano, ne, jedna odpověď (unavuje tě vyučování?)
− nepřímé otázky: otevřené a polootevřené (jak se cítíš na konci vyučování?)
− projektivní – otevřené: jak se asi cítí děti na konci vyučování?
− dále se mohou dělit:

Témata, do kterých materiál patří