Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE NEMOCNYCH

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (125.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

NEPRODUKTIVNÍ

Je protikladem psychoterapeutického přístupu, příčiny neproduktivního chování mohou mít původ jak v chování sestry tak v chování pacienta, někteří pacienti nám jsou nesympatičtí, chovají se nevhodně, sestra je pak nedokáže usměrnit, zvládnout, nebo získat ke spolupráci. Příznačné pro neproduktivní chování sestry že většinou není záměrné sestry si ho nebývají vědomy a když jsou na způsob svého chování upozorněni tak nerady si tuto situaci připouštějí. Argumentují že mají málo času že jsou vystresované z množství práce.

ZÁKLADY SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE

Sociální-vše co se týká lidí, společnosti vůbec

Sociální psychologie se zavývá-jak sociální podmínky ovlivňují lidskou psychiku a jak člověk sám(svým chováním, názory) ovlivňuje sociální prostředí ve kterém žije

SOCIALIZACE

-proces začlenění člověka do konkrétního společenského prostředí. Společnost má zájem na socializaci člověka, společnost je v tomto procesu aktivní, usiluje o to, aby každý člověk přijal, respektoval normy a požadavky společnosti.

Jedinec se do dané společnosti zařazuje dle svých schopností, možností, věku.

- V průběhu procesu socializace se dítě učí jak se má chovat jak vnímat a interpretovat okolní svět. Učí se mluvit jazykem svého národa, jíst pokrmy, které jsou typické pro danou oblast, učí se určitým způsobům, učí se chovat ke svým rodičům, sourozencům, ke starým lidem a k občanům společnosti. Proces socializace trvá po celý život(od prvních dnů života až do konce života )

SOCIÁLNÍ ČINITELÉ-jedná se o činitelé, kteří provádí socializaci.

  1. Instituce-školka, škola, pracovní prostředí, zájmové kroužky, politické strany, spolky, kluby, oddíly, apod.

  2. Jednotlivé osoby-rodina, kamarádi,přátelé, životní partner, učitel, spolupracovníci,

FORMA SOCIÁLNÍHO UČENÍ

  • Napodobování,imitace-nejčastější způsob jak se učíme, napodobojume způsob chování, řeč, grymasy, hygienické návyky, jak se obléká, u dětí je nejvíce ale u dospělích je to stále.

  • Stotožnění,identifikace-člověk si zvolý určitý vzor pro své chování a jednání a stotožní se s ním, proč se s ním ztotožňují: a) silná vazba na ten můj vzor

b) člověk neví jak se sám chovat a proto hledá způsob který se mu hodí co se mu líbí

  • Přebírání úloh v hraní rolí-člověk si osvojuje jednání a chování podle toho jakou roli v životě právě hraje(dcera, kamarádka)

KRITÉRIA SOCIÁLNÍ ZRALOSTI

1)Pocit zodpovědnosti za své chování a jednání: existují dva extrémy:

a)hledám přičiny svého neštěstí a svých neúspěchů zásadně mimo sebe(za to já nemůžu, jsem v tom nevině..

b)důvod svého neúspěchu hledám jen v sobě(plyne to z jeho neschopnosti, ja nosím smůlu…)

2)Osvobození se ze závislosti na své primární rodině, postavit se na vlastní nohy,

Témata, do kterých materiál patří