4.) Osobnost a její struktura, schopnosti
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vliv dědičnosti a prostředí na rozvoj schopností
- intelektuální podnětnost výchovy
- biologické faktory
- rozdíly v životosprávě matek během těhotenství
- rozdíly ve zdravotní péči a všeobecných životních podmínkách
- společnost, ve které žijeme
- věk
- společenská třída
Tlak rodiny a výchovy postupně povoluje a převládají dědičné vlohy….
Vlohy (dispozice)
= jsou vrozenými strukturami pro rozvoj schopností
- vrozený předpoklad pro vykonávání nějaké mentální nebo senzomotorické činnosti.
- cvičením vloh se vyvíjí schopnosti.
- vlohou je například hudební sluch nebo schopnost rozlišovat vůně (percepční vloha).
- nevztahují se jen k intelektuálním výkonům, ale i k emocionalitě a rozlišují se vlohy obecnější (k zapamatování, k myšlení) a specifické (prostorová představivost, hudební sluch).
- cvičením lze vlohy rozvíjet jen do určité míry
- sami o sobě neřídí činnost jedince,pokud se nebudou vlohy prohlubovat,nikdy se schopnosti neprojeví