Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Dopady pandemie na insolvence lex covid

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (102.89 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Ve druhé části své maturitní práce se budu detailněji zabývat vzniklými problémy zmíněné obchodní společnosti. Popíšu její vzniklé problémy, průběh jejího působení na trhu ve chvíli, kdy se ocitla v insolvenčním procesu a na závěr shrnu její ,,post insolvenční'' a aktuální fungování. Aby popsaný průběh byl srozumitelný, tak se nejprve v první části své práce zaměřím na teoretickou tématiku, a to právě na zmíněné insolvence, kde popíšu průběh insolvencí a charakterizuji pojmy spojené s insolvenčními procesy, kterými si obě zasažené společnosti prošly.

Insolvenční řízení

Peníze patří od konce prvobytně pospolné společnosti mezi základní potřeby lidského života. Mnohem potřebnější jsou ovšem v dnešní době s neustálým růstem míry inflace. Peníze jsou nedílnou součástí našeho všedního života a jsou přijímány jako prostředek, bez kterého bychom téměř nic nevlastnili. V moderním světě je poměrně nákladné si obstarat stravu, bydlení či základní životní potřeby. Peníze se využívají každý den, spousty každodenních aktivit se předplácejí řadu měsíců dopředu. Navíc spotřeba obyvatelstva stále roste. Lidé nenakupují podle svých potřeb, ale podle komerčních reklam, kterými jsou ve velké míře ovlivněni. ,,Peníze chtějí lidé ne pro ně samotné, ale proto, že si za ně mohou koupit určité věci.''5 V dnešní společnosti se tato fráze z knihy Ekonomie čím dál tím více potvrzuje. Lidé touží po penězích, aby si za ně mohli koupit vytoužený mobilní telefon, auto či pobyt u moře či na horách. ,,Peníze jsou umělou společenskou konvencí. Jestliže z nějakého důvodu určitý předmět začíná sloužit jako peníze, lidé si jej začnou cenit.''6 Typickým příkladem jsou cigarety, které fungují ve věznicích jako určitý prostředek na získání potřebných věcí. V klasické společnosti jsou tímto prostředkem papírové bankovky či kovové mince. Obchodní řetězce neustále lákají svoji klientelu, aby právě u nich utratila své našetřené platící prostředky.

Komerční reklamy, určené k přilákání potenciálních zákazníků, jsou mocným nástrojem řízení spotřeby v konzumní společnosti. Prakticky každý nákup je v rámci marketingu podpořen možností čerpání úvěru. Získat úvěr je i přes určitou míru regulace poměrně snadné. A vlastnit drahé spotřební zboží je v této době také lákavé. ,,Nejčastěji si lidé na dluh pořizují auto či motorku, častěji muži než ženy a lidé s čistým měsíčním příjmem nad 30 tisíc korun. Dále si na úvěr pořizují spotřební elektroniku a také elektrospotřebiče typu pračky, myčky, ledničky.''7 Proto není divu, že se čas od času obyvatelé, fyzické osoby, dostanou do finanční tísně. Na začátku to mohou být pouhé nedoplatky za plyn, malé spotřebitelské úvěry, dostupné kreditní karty či půjčky od známých, které s postupem času přerostou do vysokých dluhů a následně do dluhové spirály. Odborníci přitom uvádějí, že půjčovat si z těchto důvodů je velmi rizikové: ,,Vzít si půjčku na splacení předchozí půjčky je typicky rizikové chování a počet lidí, kteří se takto chovají, je alarmující,"8 upozorňuje Filip Hanzlík z bankovní asociace.

Témata, do kterých materiál patří