Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Druhy reklamy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Typologie reklamy

Reklama se nejčastěji dělí podle jejího umístění na internetovou, televizní, tiskovou, rozhlasovou, venkovní apod. Můžeme se setkat i s dělením podle kategorie, jedná se o reklamu orientovanou na spotřebitele, produkt, trh a vlastní podnik, nebo reklamu můžeme klasifikovat dle účelu na informativní, přesvědčovací a připomínací. Práce uvádí také dělení reklamy pod čarou a nad čarou neboli na ATL a BTL reklamu.

Obecné dělení reklamy

V roce 2016 byl podle průzkumů ze 41 zemí světa mediální agentury ZenithOptimedia průměrně člověk vystaven 84 reklamám denně, z toho bylo 33 internetových reklam, 23 televizních, 13 rozhlasových, 9 venkovních, 4 novinové a 2 reklamy v časopisech. Nejvíce reklamám – 363 denně jsou vystaveni obyvatelé Singapuru, zatímco nejméně reklam (8) působí na Indy. Česká republika je v tomto průzkumu pod celosvětovým průměrem, Češi narazí na 37 reklam denně, na rozdíl od světového hlediska převažuje televizní reklama nad internetovou. Údajně má v následujících letech počet internetových reklam narůstat.

Internetová reklama

Nejčastěji se na internetu setkáváme s plošnou reklamou, dalšími typy jsou search marketing (search engine marketing) a textová reklama. Investice do online reklamy v České republice vzrostly z roku 2015 na rok 2016 o 31 %, tedy z 15 miliard na 19,7 miliard Kč, a do budoucna se očekávají stále větší peněžní vklady do internetových reklam.

Plošná reklama je mylně zaměňována s pojmem bannerová reklama, která je pouze nejstarším typem plošné reklamy. Vedle bannerů, vznikají ale i alternativní formy, např. interstitialy, skyscrapers, pop-up apod.

Banner (v překladu reklamní proužek) se na webových stránkách zobrazuje jako obrázek, v dnešní době mnohdy animovaný, nebo jako video. Nejstarší bannerovou reklamu vytvořil v roce 1994 první komerční webový magazín Hotwired a měl proklikovost 30 procent, postupem času se proklik u bannerů snižoval a dnes se pohybuje na desetinách procent, z toho plyne, že v současnosti mají nízkou efektivitu, čemuž přispívá i poměrně vysoká cena. Často dochází k vzájemné výměně bannerů mezi webovými stránkami. Pravidelné zobrazování reklamních proužků může vést k tzv. bannerové slepotě, to znamená, že potencionální spotřebitel automaticky přehlíží standardní reklamní pozice a banner se stává neúčinným.

Interstitial je velkoplošná reklama, která se zobrazí nejčastěji na 5 sekund před načtením požadované stránky. Jedná se ovšem o poměrně drahou záležitost ve srovnání s dalšími druhy reklamy, a proto ji využívají zejména nadnárodní společnosti nebo velké korporace, kterým tolik nejde o měřitelný výkon.

Formát skyscrapers je považován jako jeden z nejzajímavějších a díky jeho vertikální koncepci je vidět i na stránkách, které obsahují velké množství textu.

Témata, do kterých materiál patří