Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Druhy reklamy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Search marketing (SEM, marketing ve vyhledavačích) je jedna z nejúspěšnějších forem reklamy na internetu. Prostřednictvím vyhledavačů (search enginů) jako jsou například Google nebo Seznam zobrazuje konkrétní stránky na základě klíčových slov zadaných uživatelem do vyhledavače. SEM můžeme rozdělit na tři oblasti: optimalizace pro vyhledávače (SEO), placená reklama ve vyhledavačích a platba za umístění.

• Search Engine Optimization (SEO) je proces ovlivňování viditelnosti webu nebo stránky v neplacené části výsledků internetového vyhledávače. Obecně řečeno, čím výše a čím častěji se web objevuje ve výsledcích vyhledávače, tím více návštěvníků web může z internetového vyhledávače získat. SEO může cílit na různé typy hledání včetně obrázků, lokálního hledání, videí, akademických informací, novinek nebo užšího hledání v specifických oborech.

• Standardním modelem placené reklamy ve vyhledavačích je platba za proklik, z anglického slova pay per click (PCC). Tento systém je pro inzerenta jistou výhodou, protože neplatí zobrazení reklamy, ale za skutečného návštěvníka (proklik), dnes toto pravidlo ale neplatí stoprocentně. PCC se může zobrazovat přímo u výsledků vyhledávání nebo u článků a dnes je také jednou z nejefektivnějších reklamních forem.

• Podstatou platby za umístění (= zápis v katalogu, přednostní výpis) je zakoupení si předních pozic v určitém webovém katalogu nebo u výsledků ve vyhledávačích.

Textová reklama neobsahuje žádné grafické prvky, ale pokud je správně umístěna, může být efektivnější než klasická bannerová propagace. Jestliže je instalována tak, že bude pro čtenáře viditelná jako součást textu, nedojde k tzv. bannerové slepotě. Můžeme se s ní setkat ve formě hypertextu nebo backlinks a není příliš finančně nákladná.

Reklama na sociálních sítích se v dnešní době pyšní velké popularitě, a to zejména na Instagramu a Facebooku, který podle průzkumů používá minimálně jednou za měsíc 4,5 milionů Čechů. Velkou výhodou je schopnost oslovit konkrétní cílovou skupinu s vysokou úspěšností a za poměrně nízkou cenu. Na Facebooku a na Instagramu se nejčastěji objevuje PPC reklama, firmy si zakládají i vlastní facebookové stránky, kde propagují své produkty, získávají si fanoušky a ti jejich materiály sdílí.

Firmy však přišly na ještě rafinovanější způsob propagace – nabízení produktů na sociálních sítí prostřednictvím slavných osobností či blogerů. Tento způsob komunikace je založen na barteru – bloger dostane od firmy produkt, využívá ho a zároveň recenzuje a zveřejňuje na sociálních sítích, čtenáři se poté nechají inspirovat a výrobek si koupí. Tento způsob reklamy má velký potenciál, protože neustále roste počet čtenářů různých blogů.

Témata, do kterých materiál patří