Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Druhy reklamy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Existují dva typy rozhlasové reklamy – informativní a emotivní. Emotivní typ se často ukazuje jako efektivnější, ale výběr typu rozhlasové reklamy má být zejména odvozen od toho, jaký produkt je propagován. Rozhlasový spot by měl být delší než televizní, podle výzkumů si čtvrt minutový spot zapamatuje 45,5 % posluchačů, zatímco minutový 63,6 % posluchačů.

Na Slovensku byla z finančních důvodů změněna jména vlaků z původních historických osobností, událostí, zeměpisných míst apod. na názvy firem a byly tak využity jako prostředek venkovní a rozhlasové reklamy. Cestující několikrát slyší název vlaku v hlášení o příjezdu či odjezdu vlaku a vidí ho i na informačních tabulích. Vlaky jsou pronajímány minimálně na půl roku a cena se pohybuje od 4,5 tisíc eur.

Venkovní reklama

Venkovní reklama je jedním z historicky nejstarších reklamních prostředků. Dokladem jsou například nápisy, kresby a reliéfy, které se dochovaly ze starověku. Velký rozvoj venkovní reklamy je spojen také s plakáty vytvářenými zejména v 19. století a je rozšířená až dodnes.

Jedním z hlavních znaků a také výhod je fakt, že na rozdíl od ostatních typů reklamy na nás venkovní reklama působí nepřetržitě a nezávisle na naší vůli, protože ji nemůžeme vypnout ani vyhodit. S venkovní reklamou se setkáváme všude ve městech a při komunikacích a pokud je dobře umístěna, tedy nejblíže k cílovým skupinám, je tento typ reklamy velmi účinný a zároveň poměrně levný. Venkovní reklama může být užita pro krátkodobé i dlouhodobé reklamní kampaně.

Existuje mnoho způsobů uplatnění venkovní reklamy, mezi klasické patří například plakáty, billboardy, megaboardy, citylight vitríny (CVL), reklama na dopravních prostředcích, budovách (včetně světelné reklamy), zastávkách, lavičkách, chodící reklama apod.

Zvláštním typem venkovní reklamy je reklama uvnitř MHD. Tento typ může být velmi efektivní zejména v metru, protože potenciální recipienti zde mají možnost přečíst celé reklamní sdělení.

Další dělení reklamy

Dle kategorie můžeme klasifikovat 4 typy: reklamu orientovanou na spotřebitele, která má za úkol získat nové spotřebitele a zároveň prohloubit důvěru stávajících zákazníků, reklama orientovaná na produkt oznamuje zavedení nového výrobku na trh, nebo se snaží zvýšit odbyt produktů, reklama orientovaná na trh má snahu o oslovení určité cílové skupiny, pro kterou je produkt určen a posledním typem reklamy podle kategorie je reklama orientovaná na vlastní podnik, která upevňuje image firmy ve společnosti.

Dělení podle účelu kopíruje reklamní funkci: informativní reklama poskytuje údaje o nových výrobcích na trhu, akcích na současné výrobky, hledá nové spotřebitele,

uvádí image výrobku, jeho nové vlastnosti či napravuje jeho reputaci. Přesvědčovací reklama se v zájmu firmy snaží přesvědčit potencionální spotřebitele o rychlé koupi výrobku, vysvětluje, proč si vybrat produkt, uvádí důvody, proč vyměnit stávající výrobek za reklamovaný a udává argumenty, které motivují k dalšímu zakoupení propagovaného výrobku. Připomínací reklama se zmiňuje kde, nebo kdy můžeme produkt či službu zakoupit.

Témata, do kterých materiál patří