Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Druhy reklamy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Televizní reklama

S televizní reklamou se můžeme setkávat v podobě krátkých spotů, které mají délku od 5 sekund, spoty delší než 1 minuta nejsou zcela běžné. Nejčastější je délka 30 sekund, odvíjí se od ní i cena reklamy, která se pohybuje v milionech korun. Jejich úkolem je zejména vytvářet a upevňovat image. Spoty o délce 5 až 15 sekund nesou taktická sdělení (např. slevy). Věcné informace o produktu jsou nám sdělovány prostřednictvím teleshoppingu. Jedná se o pořady zaměřené na přímý prodej inzerovaných produktů.

Speciální formou televizní reklamy je product placement (PP). Jedná se o umístění produktů, na které chce firma upozornit, do děje filmu či seriálu. Můžeme jej dělit na aktivní a pasivní product placement. Při aktivním PP postava filmu či pořadu pracuje s výrobkem či službou a podle scénáře se od produktu či služby děj rozvíjí dál, např. když si lékař v seriálu TV Nova, Ordinaci v růžové zahradě, prohlížel katalog nábytku Jamall a nadměrně jej vychvaloval. Při pasivním PP jsou produkty či služby prezentovány nenásilnou formou, jako by byly používán v běžném životě.

Tento typ propagace se stal v České republice legální až v roce 2010. Product placement byl českém vysílání využit i v době, kdy u nás nebyl schválený zákonem, např. pes Seznam ve filmu Rafťáci. Podle výzkumů 8 % dotazovaných diváků zakoupilo produkt či službu díky PP. Za nejlepší product placement se uděluje mediální cena Zlatá pecka.

I přesto že audiovizuální reklamy patří mezi nejúčinnější formy komunikace, jisté omezení televizní reklamy spočívá v pomíjivosti informací. Divák se nemůže nad sdělením pozastavit, nebo se k němu vrátit, protože je ihned překryto dalším.

Tisková reklama

Reklama v tisku je stará jako tisk samotný. Lze ji rozdělit na reklamu v časopisech a reklamu v novinách. Jednou z největších výhod je možnost začlenit do textu

reklamy složitější sdělení, protože marketéři nejsou časově omezeni jako v televizní nebo rozhlasové reklamě a potencionální spotřebitelé se k ní mohou kdykoli vracet.

Lze ji umístit k souvisejícímu redakčnímu textu, a tak zvýšit účinnost. Tisková reklama je pouze vizuální a nepůsobí příliš emotivně, ve velkém množství propagovaných materiálů v tiskových médiích může být často přehlédnuta, proto je důležité, aby byla schopna na první pohled zaujmout.

Reklama v novinách je vhodná pro celostátní i regionální zásah. Je méně nákladná než rozhlasová či televizní reklama a lidé ji často považují za důvěryhodnou. Jejím problémem je ale snižování prodeje novin zejména u mladší generace. Časopisy díky specializaci poskytují velmi dobré cílení a umožňují reklamě větší kreativitu než noviny.

Rozhlasová reklama

Rozhlasová reklama nebo také radiový spot je především zvukové reklamní sdělení v terestriálních, internetových rádiích, v rádiích na veřejných místech, webových portálech nebo na sociálních sítích. Podle průzkumu si pouze 20 % recipientů zapamatuje jen sluchovou informaci, a proto musí radiový spot upoutat pozornost, a to zejména hned na začátku. Rozhlasové spoty jsou vhodné i pro menší firmy, které svou propagaci můžou uskutečnit v rámci regionálních radií.

Témata, do kterých materiál patří