Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Druhy reklamy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Poslední klasifikace hovoří o ATL a BTL reklamě. Reklama nad čarou (above the line), tj. reklama, která se šíří prostřednictvím médií (televize, tisk, rozhlas), a reklama pod čarou (below the line), tj. zejména reklama na místě prodeje a reklamní akce typu výher, nejrůznějších výhod (například při nákupu tří balení dostanete jedno zdarma), dále v podobě dárků přidávaných ke zboží, ochutnávek a předvádění zboží atd.10

Do konce 80. let 20. století převažovala ATL reklama (above the line) nad BTL reklamou (below the line), poměr investic byl 60:40. Na počátku 90. let zase naopak BTL reklama přerostla ATL reklamu, dnes je z nich homogenní komunikační celek. Za účinností BTL reklam může stát fakt, že potencionální spotřebitelé se s ní setkávají na místě, kde je jejich prvotním cílem nákup, zatímco u ATL reklamy jsou orientováni jinam. Podle průzkum Postoje české veřejnosti k reklamě jsou Češi nejvíce nasyceni reklamou v televizi, na internetu, v poštovních a e-mailových schránkách, naopak mnohem pozitivnější přístup mají k reklamě na místě prodeje, zejména ve formě ochutnávek a prezentací.

Témata, do kterých materiál patří