Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychické procesy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (249.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

• 

evoluce řeči 

možné důvody vzniku řeči 

▪ 

potřeba instrukce při výrobě nástrojů 

▪ 

sdílení emocí 

▪ 

organizovaný lov 

▪ 

potřeba kmenové sounáležitosti, organizace života 

▪ 

potřebný předpoklad složitějšího uvažování o světě 

první známky vývoje řeči = již neartikulované zvuky nebo symboly (úprava zevnějšku, vlastnictví zbraní, zářezy a značky na předmětech 
apod.) -> zjednodušení každodenních činností a vztahů 

▪ 

zvuky používané pro určité lidi, předměty či zvířata začaly usnadňovat lov a přežití 

neartikulované zvukové projevy již homo habilis (člověk zručný, před 2,3 – 1,4 miliony let na území východní Afriky) 

důvod vzniku mluvené řeči – pravděpodobně možnost dorozumívání i ve tmě 

• 

vývoj řeči od narození do smrti  

Novorozenecké období 

▪ 

člověk se rodí se schopností pro rozvoj řeči; již novorozenci dokáží odlišit lidský hlas od jiných zvuků 

Kojenecké období 

▪ 

ve 3. měsíci dítě brouká -> hraje si s mluvidly, zkouší vydávat zvuky (broukají si i hluché děti) 

▪ 

v 6. měsíci dítě žvatlá -> říká různé slabiky + zvuky, které ho zaujaly => napodobuje zvuky, které slyší v okolí 

▪ 

v 9. měsíci dítě začíná používat významové slabiky (bác, táta, máma) a začíná rozumět jednoduchým výzvám 

▪ 

v 1 roce dítě začíná používat první slova 

Batolecí období 

▪ 

je velký rozdíl mezi aktivní a pasivní slovní zásobou -> dítě většinou slova zná, ale nepoužívá je 

▪ 

po 18. měsíci nastává velký pokrok v řeči dítěte -> dítě začíná vnímat symbolický význam slov 

▪ 

dítě se učí označení pro věci (častá otázka „co to je?“), začíná skloňovat a časovat 

▪ 

do 2 let o sobě dítě mluví ve třetí osobě, po druhém roce života začíná dítě postupně užívat slovo „já“ 

Témata, do kterých materiál patří