Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Sem.práce-Na barvě nezáleží

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.28 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

jedno z nejrozšířenějších pojmenování Romů v Evropě: Cikán. Tímto termínem byli

Romové   nazýváni   svým  okolím,   aniž   by  jej   sami   vytvořili,   ovšem   nikdy  se  s  ním

neztotožnili. (Horváthová, 2002, s. 11)

3.3 Struktura romského společenství u nás

Romové   netvoří   jednolité   společenství.   Nejpočetnější   zastoupení   v   ČR   mají

Romové slovenští, kteří tvoří asi 75 - 85 % z celkového počtu Romů u nás. Rozdíly se

týkají úrovně sociální, kulturní i vzdělanostní a rozhodují zpravidla o životních úrovní

daných jedinců nebo rodin. 

7

Výraznou komunitu tvoří Romové olašští s asi 10%, které se dále dělí na další

skupiny, podskupiny a množství rodů. 

Zatímco jinde v Evropě najdeme různé olašské skupiny, u nás se v minulosti

zpravidla objevovaly pouze dvě skupiny: Lovárové a Kalderaši. U nás v rámci této

komunity však dosud existuje jistá hierarchie podskupin a rodů.

Zbývajících 10 - 15 % představují především maďarští Romové; nejvýznamně se

na tomto čísle podílejí zbytky původních českých Romů a němečtí Sintové. U nás žijící

Sintové mají však jádro své komunity v Německu. (Horváthová, 2002, s. 63)

3.4 Romové v dnešní české společnosti

(Říčan) vidí „cíl multikulturní výchovy ve společnosti, jejíž členové se budou

navzájem respektovat, tolerovat a obohacovat“. (Říčan,1998,s.43)

(Kaleja) považuje romské etnikum za nezbytnou součástí multikulturní výchovy.

Problémy, které souvisí s touto minoritní společnosti jsou především: nezaměstnanost,

nedostatek vzdělání, životní styl, jiná mentalita komunity, bytová problematika a špatné

hygienické návyky. „Také vzájemné soužití s majoritní společnosti vede k předsudkům,

rasismu, diskriminaci, xenofobii a dalším negativním jevům“. (Kaleja,2009,s.44) 

Témata, do kterých materiál patří