12_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vlády všech států musí zajistit integraci strategií na snížení nabídky i poptávky po drogách, a to na technické i politické úrovni.
Na zvláštním zasedání VS o drogách se státy zavázaly, že dosáhnou do roku 2008 významného snížení výroby, distribuce a užívání nezákonných drog.
Afrika je hlavním zdrojem marihuany, se kterým se obchoduje na evropských trzích.
Existují důkazy, že některé z probíhajících konfliktů na africkém kontinentu jsou částečně financovány z drogových obchodů. Vyplývá to ze zveřejněné výroční zprávy INCB.
Výbor vyzývá mezzinárodní společenství, aby africkým státům poskytlo v boji proti zneužívání drog a proti nezákonnému obchodování s nimi svou pomoc.
Zambie a stav ohledně návykových látek / jediný co jsem našla ze světa:/
Problémem prevence zneužívání návykových látek se zabývá Zambijský červený kříž, neziskové organizace či malé skupiny mladých lidí, které se snaží kontaktovat především mladé lidi a děti, které propadají návyku.
Většinou však všechny tyto aktivity spadají do sekundární prevence.
Prevence na školách funguje velice sporadicky, snaží se děti pozitivně motivovat, je však problém, že často ani učitelé netuší, jaké nebezpečí závislosti návykové látky způsobují.
Vše je spojeno s problémem nevzdělanosti, která je v Zambii stále obrovským problémem.
V různých státech EU je užívání drog postihováno odlišnými způsoby.
V některých státech je užití drog chápáno jako trestní čin (Kypr, Francii, Finsko, Řecko, Lucembursko (tam svýjimkou konopí), Švédsko a Norsko)
V dalších se užití drog hodnotí jako přestupek – Estonsko, Španělsko, Lotyšsko a Portugalsko,ČR.
B) Skupinové vyučování, utváření skupin, výhody a nevýhody skupinové práce z pohledu žáka a učitele. Zásady pro práci ve skupinách. Příklady vhodných skupinových aktivit na jednotlivá témata podpory zdraví.
Skupinové vyučování (skupinová práce)
Vychází ze vzájemné spolupráce a aktivity žáků
Cílem je systematicky rozvíjet existující sociální vztahy ve třídě.
V průběhu práce skupin plní učitel funkci hlavního organizátora, poradce a usměrňovatele samostatné práce skupin žáků.
Utváření skupin
Podle svých schopností, zájmů či osobního přání.
Organizace a dělení do skupin
HOMOGENNÍ = SOURODÉ – např. z hlediska schopností, zájmů, výkonu, prospěchu, pohlaví atd.
HETEROGENNÍ = NESOURODÉ – v nich mají žáci jednotlivé role
Z HLEDISKA SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ – např. skupin sestavené z přátel
HLEDISKO NÁHODY – skupiny studentů, kteří sedí vedle sebe, vylosovaní studenti atd.
HLEDISKO ZÁJMU – dle zájmu o určitý úkol
HLEDISKO TRVÁNÍ – trvalé x proměnlivé
Každé z rozdělení má svá PRO a PROTI a vhodné rozdělení je třeba zvážit na základě cílů výuky a charakteristiky výukové skupiny.