Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44.76 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Vlády všech států musí zajistit integraci strategií na snížení nabídky i poptávky po drogách, a to na technické i politické úrovni.

  • Na zvláštním zasedání VS o drogách se státy zavázaly, že dosáhnou do roku 2008 významného snížení výroby, distribuce a užívání nezákonných drog.

  • Afrika je hlavním zdrojem marihuany, se kterým se obchoduje na evropských trzích.

  • Existují důkazy, že některé z probíhajících konfliktů na africkém kontinentu jsou částečně financovány z drogových obchodů. Vyplývá to ze zveřejněné výroční zprávy INCB.

  • Výbor vyzývá mezzinárodní společenství, aby africkým státům poskytlo v boji proti zneužívání drog a proti nezákonnému obchodování s nimi svou pomoc.

Zambie a stav ohledně návykových látek / jediný co jsem našla ze světa:/

  • Problémem prevence zneužívání návykových látek se zabývá Zambijský červený kříž, neziskové organizace či malé skupiny mladých lidí, které se snaží kontaktovat především mladé lidi a děti, které propadají návyku.

  • Většinou však všechny tyto aktivity spadají do sekundární prevence.

  • Prevence na školách funguje velice sporadicky, snaží se děti pozitivně motivovat, je však problém, že často ani učitelé netuší, jaké nebezpečí závislosti návykové látky způsobují.

  • Vše je spojeno s problémem nevzdělanosti, která je v Zambii stále obrovským problémem.

V různých státech EU je užívání drog postihováno odlišnými způsoby.

  • V některých státech je užití drog chápáno jako trestní čin (Kypr, Francii, Finsko, Řecko, Lucembursko (tam svýjimkou konopí), Švédsko a Norsko)

  • V dalších se užití drog hodnotí jako přestupek – Estonsko, Španělsko, Lotyšsko a Portugalsko,ČR.

B) Skupinové vyučování, utváření skupin, výhody a nevýhody skupinové práce z pohledu žáka a učitele. Zásady pro práci ve skupinách. Příklady vhodných skupinových aktivit na jednotlivá témata podpory zdraví.

Skupinové vyučování (skupinová práce)

  • Vychází ze vzájemné spolupráce a aktivity žáků

  • Cílem je systematicky rozvíjet existující sociální vztahy ve třídě.

  • V průběhu práce skupin plní učitel funkci hlavního organizátora, poradce a usměrňovatele samostatné práce skupin žáků.

Utváření skupin

  • Podle svých schopností, zájmů či osobního přání.

Organizace a dělení do skupin

  • HOMOGENNÍ = SOURODÉ – např. z hlediska schopností, zájmů, výkonu, prospěchu, pohlaví atd.

  • HETEROGENNÍ = NESOURODÉ – v nich mají žáci jednotlivé role

  • Z HLEDISKA SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ – např. skupin sestavené z přátel

  • HLEDISKO NÁHODY – skupiny studentů, kteří sedí vedle sebe, vylosovaní studenti atd.

  • HLEDISKO ZÁJMU – dle zájmu o určitý úkol

  • HLEDISKO TRVÁNÍ – trvalé x proměnlivé

  • Každé z rozdělení má svá PRO a PROTI a vhodné rozdělení je třeba zvážit na základě cílů výuky a charakteristiky výukové skupiny.

Témata, do kterých materiál patří