Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.24 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Projevy MA

  • Úbytek hmotnosti, vědomé udržování pod 15 %

  • Vyhýbání se jídlu

  • Strach z tloušťky

  • Narušení FF a endokrinní změny

  • Excesivní cvičení

Bulimie

  • Mentální bulimie se vyskytuje častěji jako samostatná porucha, ale velmi často je vzájemně propojeno s mentální anorexií.

  • Onemocnění je charakterizováno opakovanými a nekontrolovatelnými záchvaty příjmu velkého množství potravy, často v návaznosti na stres a psychickou nepohodu.

  • Po období přejídání se u nemocných objevují pocity tělesného dyskomfortu, doprovázené pocity depresí a viny.

  • Následuje období, v němž se nemocní snaží požívání nadměrného množství potravy zbavit: nejčastěji tak činí navozeným zvracením nebo užitím projímadel.

  • Analogicky jako u mentální anorexie jde i u mentální bulimie o součinnost biologických, psychologických a sociálních faktorů, i když jsou zde určité odlišnosti.

  • K dalším projevům pacientů s bulimií často patří impulzivita, emoční labilita, sebepoškozování, návyk na alkohol či drogy.

  • Bulimie je psychickým onemocněním, které se projevuje zvracením a stárnutím kůže.

  • může rovněž způsobit vypadání zubů či nehtů a někdy i úplnou slepotu.

  • Je nutné oddělit toto onemocnění od obžerství.

  • Postižení bulimií, ačkoli si uvědomují svou ztrátu kontroly nad vlastním stravováním, se přejídají velice často, kdy se snaží hned poté (s pocitem viny z toho, že opět zklamali sami sebe a podlehli žravosti) aplikovat nejrůznější nebezpečné drastické diety, přehnané cvičení, zvracení, hladovění, užívání různých projímadel, aby se co nejdříve zbavili zkonzumovaných potravin (kalorií).

  • Proto je bulimie zdraví nebezpečná.

C) Výchovně vzdělávací cíle ve výuce – klasifikace výukových cílů, způsob formulace výukových cílů, příklady kognitivních, afektivních a psychomotorických cílů.

Výchovně vzdělávací cíle

  • Definuje Slavík jako rozdíl mezi současným stavem a požadovaným stavem ve formování osobnosti člověka a je naplňován procesem výchovně-vzdělávacím – tj. vyučováním, sebevzděláváním

  • Zahrnují účel, záměr výuky, výstup, výsledek výuky

  • Trendem současného školství je vymezovat cíle v podobě kompetencí, tak jsou například charakterizovány i v RVP

  • Cíle v sobě zahrnují poznatky o daném tématu, porozumění tématu a hodnoty a postoje vztahující se k danému tématu, produktivní činnosti a praktické činnosti

Obecný cíl Výchova ke zdraví

  • Obecným cílem předmětu je poskytnout žákům poznatky z oblasti systému zdravotní péče, organizace a řízení zdravotnictví, právní problematiky ve zdravotnictví, péče o zdraví a prevence nemocí.

  • Za cíl si klade vybavit žáky znalostmi a dovednostmi potřebnými k preventivní i aktivní péči o zdraví a bezpečnost.

  • Podpořit tak jejich chování a postoje ke zdravému způsobu života, aby přistupovali k organismu člověka jako k bio-psycho-sociální jednotě.

Témata, do kterých materiál patří