5_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Niemerkova taxonomie
-
I. úroveň – vědomosti
-
II. úroveň – dovednosti
-
Bloomova taxonomie
Revidovaná Bloomova taxonomie
-
Aktivní slovesa: vnímat, věnovat pozornost, tolerovat, uvědomit si, přijmout, upřednostňovat, reagovat, rozhodovat se, rozlišovat, akceptovat, preferovat, být přesvědčen, být ochoten
Požadavky na cíle
Komplexnost
-
Zahrnují změny v rovině vzdělávací, postojové i výcvikové
-
Vzdělávací (kognitivní) cíle, výchovné (afektivní) cíle, výcvikové (psychomotorické) cíle
-
Konzistentnost
Tímto se vyjadřuje vnitřní vazba cílů, která znamená podřízenost nižších cílů vyšším a závislost vyšších cílů na dosažení cílů nižších
Cíle jednotlivých druhů škol
Cíle jednotlivých předmětů
Cíle jednotlivých ročníků
Cíle jednotlivých tematických celků
Cíle jednotlivých témat
Cíle jednotlivých vyučovacích hodin
Kontrolovatelnost
-
Formulace výukových cílů by měly obsahovat
-
Požadovaný výkon (co musí žák umět) – je vyjádřen aktivními slovesy
-
Podmínky výkonu (jak žák realizuje – sám, skupina)
-
Norma výkonu (kolik úloh vyřešit, s jakým počtem chyb)
-
-
Přiměřenost
-
Stanovit cíle dostatečně náročně, ale zároveň splnitelné pro žáka, realizuje se pomocí Bloomovy taxonomie cílů
-
D) Didaktické zpracování tématu.
Specifické metody
Výklad za použití powerpointové prezentace
Pracovní list s obrázkem a přiřazení potravin k makronutrientům
Beseda s výživovým specialistou
Výukové video