Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.24 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Niemerkova taxonomie

    • I. úroveň – vědomosti

    • II. úroveň – dovednosti

  • Bloomova taxonomie

  • Revidovaná Bloomova taxonomie

  • Aktivní slovesa: vnímat, věnovat pozornost, tolerovat, uvědomit si, přijmout, upřednostňovat, reagovat, rozhodovat se, rozlišovat, akceptovat, preferovat, být přesvědčen, být ochoten

Požadavky na cíle

  • Komplexnost

    • Zahrnují změny v rovině vzdělávací, postojové i výcvikové

    • Vzdělávací (kognitivní) cíle, výchovné (afektivní) cíle, výcvikové (psychomotorické) cíle

  • Konzistentnost

    • Tímto se vyjadřuje vnitřní vazba cílů, která znamená podřízenost nižších cílů vyšším a závislost vyšších cílů na dosažení cílů nižších

    • Cíle jednotlivých druhů škol

    • Cíle jednotlivých předmětů

    • Cíle jednotlivých ročníků

    • Cíle jednotlivých tematických celků

    • Cíle jednotlivých témat

    • Cíle jednotlivých vyučovacích hodin

  • Kontrolovatelnost

    • Formulace výukových cílů by měly obsahovat

      • Požadovaný výkon (co musí žák umět) – je vyjádřen aktivními slovesy

      • Podmínky výkonu (jak žák realizuje – sám, skupina)

      • Norma výkonu (kolik úloh vyřešit, s jakým počtem chyb)

  • Přiměřenost

    • Stanovit cíle dostatečně náročně, ale zároveň splnitelné pro žáka, realizuje se pomocí Bloomovy taxonomie cílů

D) Didaktické zpracování tématu.

Specifické metody

  • Výklad za použití powerpointové prezentace

  • Pracovní list s obrázkem a přiřazení potravin k makronutrientům

  • Beseda s výživovým specialistou

  • Výukové video

Témata, do kterých materiál patří