Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.24 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Cíle vzdělávání v oblasti citů, postojů, hodnot a preferencí

  • Výuka předmětu veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví směřuje k tomu, aby žáci:

    • Uvědomovali si důležitost organizování léčebně preventivní péče;

    • Uvědomovali si význam právních norem, předpisů ve zdravotnictví;

    • Vážili si zdraví a života;

    • Měli pozitivní vztah ke zdravému životnímu stylu a řídili se jeho zásadami;

    • Jednali odpovědně a přijímali odpovědnost za svá rozhodnutí a jednání v prevenci rizikového chování.

Pojetí výuky

  • Předmět Veřejné zdravotnictví a výchova pro zdraví je teoreticko-praktický předmět.

  • Výuka je realizována pomocí výkladu a diskusí, samostatnou prací žáků, exkurzemi, přednáškami odborníků k dané problematice.

  • V rámci vyučovacích hodin je vhodné využít konkrétní příklady a situace z běžného života i ze zdravotnictví, ale také osobních zkušeností žáků, jejich zájmu v různých oblastech.

  • Žáci vytvářejí samostatné práce, které prezentují před svými spolužáky v rámci třídy i školy (např. na nástěnkách).

  • Výuka je doplněna vhodnými didaktickými pomůckami, např. použitím dataprojektoru, notebooku, videa, obrázků z knih a časopisů.

Obecně k cílům

Výukový cíl

= Kvalitativní a kvantitativní změny u jednotlivých žáků v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické, kterých má být dosaženo v procesu výuky

Funkce cílů (Blížkovský)

  • Orientační a anticipační – správná pedagogická orientace, anticipace (předvídání) základních pedagogických možností

  • Motivační a stimulační - dosahování postupných cílů a úspěšné překonávání překážek

  • Realizační – správně stanovené cíle = proměna pedagogických představ ve skutečnost

  • Regulační – srovnávají hodnotu žádoucího výsledku (cíle) s hodnotou dosaženého výsledku

Klasifikace výukových cílů (obecné):

  1. Kognitivní (vzdělávací, poznávací) – osvojování poznatků a intelektových dovedností (znalost, porozumění, aplikace, analýza, syntéza a hodnotící posouzení)

  2. Afektivní (postojové, hodnotové) – osvojování postojů, tvoření hodnotové orientace (vnímavost, reagování, oceňování hodnoty, integrování hodnot)

  3. Psychomotorické (výcvikové) – osvojování psychomotorických dovedností (řeč, psaní, manipulace, imitace, zpřesňování, koordinace, automatizace)

Výchovně vzdělávací cíle ve výchově ke zdraví (např.:)

Kognitivní cíle

  • Žák vyjmenuje organizace na podporu zdraví, definuje pojem zdraví a nemoc

  • Žák rozdělí prevenci, rozdělí složky potravy

  • Žák porovná rozdíly mezi makronutrienty a mikronutrienty…

Psychomotorické cíle

  • Žák vytvoří projekt na podporu zdraví

Afektivní cíle

  • Žák si je vědom potřeby jednat zodpovědně za své zdraví.

  • Žák chápe význam organizací na podporu zdraví

Taxonomie vzdělávacích (kognitivních) cílů

Témata, do kterých materiál patří