7.Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
− Při jeho zpracování se vychází z osnov předmětu − Někdy se formulují i hlavní výukové cíle tematických celků Nyní víme, kterému tématu se chceme ve výuce věnovat, a nastává fáze přípravy na výuku
Typy přípravy na výuku
První typ – blesková příprava − Odpovídá na otázky: Co? Jak?
− Učitel si vymezí obsah, metody a prostředky
− O výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice
− V praxi se s tímto typem setkáváme často a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času
Druhý typ − Odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?
− Učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni
− Zařazuje vyučovací jednotku do obsahových a časových souvislostí s tím, co bylo a tím, co bude − Projevuje se to opakováním učiva z minulé hodiny, zadávání úkolů na příští
− Nejčastější typ přípravy
3. Třetí typ − Nejnáročnější, lze charakterizovat otázkami: − Cíl: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout? − Jakými prostředky?
- Obsah učiva – stručný nástin - Volba vyučovacích metod, didaktických pomůcek a technik, metodický postup
− Zvláštní didaktická hlediska - Co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? Jak budu žáky aktivizovat? Jak zajistím diferencovaný přístup k žákům? - Vypracování systému úkolů k procvičování a upevňování učiva (včetně domácí práce)
− Výchovné možnosti - Jak mohu učiva výchovně využít?
− Organizuje si vyučovací jednotku - Jaké pracovní podmínky musím zajistit? - Jaký organizační typ hodiny bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat?
− Časový projekt - Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací hodiny? Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další hodinu?
− K realizaci přípravy - Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zjišťovat pracovní výsledky žáků?
DIDAKTICKÉ ZPRACOVÁNÍ TÉMATU − Powerpointová prezentace,Pracovní list, křížovka