Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.18 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Při jeho zpracování se vychází z osnov předmětu − Někdy se formulují i hlavní výukové cíle tematických celků Nyní víme, kterému tématu se chceme ve výuce věnovat, a nastává fáze přípravy na výuku

Typy přípravy na výuku

  1. První typ – blesková příprava − Odpovídá na otázky: Co? Jak?

− Učitel si vymezí obsah, metody a prostředky

− O výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice

− V praxi se s tímto typem setkáváme často a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času

  1. Druhý typ − Odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?

− Učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni

− Zařazuje vyučovací jednotku do obsahových a časových souvislostí s tím, co bylo a tím, co bude − Projevuje se to opakováním učiva z minulé hodiny, zadávání úkolů na příští

− Nejčastější typ přípravy

3. Třetí typ − Nejnáročnější, lze charakterizovat otázkami: − Cíl: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout? − Jakými prostředky?

- Obsah učiva – stručný nástin - Volba vyučovacích metod, didaktických pomůcek a technik, metodický postup

− Zvláštní didaktická hlediska - Co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? Jak budu žáky aktivizovat? Jak zajistím diferencovaný přístup k žákům? - Vypracování systému úkolů k procvičování a upevňování učiva (včetně domácí práce)

− Výchovné možnosti - Jak mohu učiva výchovně využít?

− Organizuje si vyučovací jednotku - Jaké pracovní podmínky musím zajistit? - Jaký organizační typ hodiny bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat?

− Časový projekt - Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací hodiny? Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další hodinu?

− K realizaci přípravy - Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zjišťovat pracovní výsledky žáků?

DIDAKTICKÉ ZPRACOVÁNÍ TÉMATU − Powerpointová prezentace,Pracovní list, křížovka

Témata, do kterých materiál patří