Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.18 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Rozkládají sacharidy na organické kyseliny, které odvápňují sklovinu a snižují tvrdost - zub bolí (cítí více chlad, teplo)

- Bakterie hromadící se v ústech se shlukují a ulpívají na povrchu zubů v podobě lepkavé vrstvy – zubního plaku

- Rizikovými místy v ústech pro jeho tvorbu jsou zejména praskliny a různé otvory v zubech, prostory mezi zuby, okolí zubních výplní, korunek a můstků

- Některé druhy bakterií přítomných v plaku přeměňují cukr obsažený v potravinách, které jíme, v agresivní kyseliny narušující zubní sklovinu chránící povrch zubů

- Poškození se může vyskytnout všude tam, kde je sklovina vystavena působení kyselin včetně nechráněných kořenů zubů při úbytku dásně způsobeném parodontitidou

- Pokud není včas zahájena léčba kazu, často dochází k závažným komplikacím - Zubní kaz začne prorůstat hlouběji do zubu, kde může způsobit bolestivý hnisavý zánět v oblasti kořene - Jedinou možností léčby se v takovém případě stává ošetření kořenového kanálku nebo dokonce chirurgický zákrok

Rizikové faktory

  • Špatná hygiena

  • Nadměrný příjem cukrů

  • Věk

  • Těhotenství

Prevence - Důsledné a opakované odstraňování zubního plaku pravidelným čištěním zubů správnou technikou nejméně dvakrát denně včetně čištění mezizubních prostorů zubní nití a mezizubními kartáčkem

- Omezit konzumaci sladkostí obsahujících sacharidy, případně je nahradit sladkostmi bez cukru

- Pravidelně absolvovat návštěvu zubního lékaře a to alespoň jednou za půl roku

PŘÍPRAVA UČITELE NA VYUČOVACÍ HODINU, PLÁNOVÁNÍ VÝUKY, PŘÍPRAVA UČITELE NA VYUČOVÁNÍ. DRUHY PŘÍPRAV NA VYUČOVACÍ HODINU.

Příprava na výuku = Náročná myšlenková činnost, kdy si učitel opakovaně promítá v mysli celou vyučovací jednotku a zároveň provádí její úpravy tak, aby odpovídala jeho záměru

− Většina učitelů si výsledky této činnosti zaznamenává alespoň stručně, stanovená forma ale není − Příprava by měla být reálná

Projektování/plánování výuky má několik kroků

a) Studium kurikulárních dokumentů − Studium učebních osnov

- Důležité jsou zejména úvodní kapitoly, kde jsou formulovány výukové cíle, jichž mají žáci dosáhnout, K těmto cílům by měla výuka neustále směřovat

- Vedle osnov se důležitými kurikulárními dokumenty stávají také standardy vzdělávání − Studium učebnice - Je potřeba porovnat obsah učebnice s obsahem učiva vymezeným osnovami - V případě, že obsahy nesouhlasí, měl by se učitel rozhodnout o tom, který z doplňujících materiálů bude používat, aby bylo dosaženo cílů daných osnovami

b) Zjištění potřeb žáků − Kurikulární dokumenty je třeba porovnat s potřebami žáků a jejich dosavadními znalostmi

c) Tematický plán učiva − Kurikulární dokument školy

− Konečná představa o výuce ve školním roce − Stanovuje tematické celky, počty hodin, které se jim budou věnovat

Témata, do kterých materiál patří