8_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Dítě začíná zkoumat své pohlavní orgány
Prostřednictvím dotyků prožívá příjemné pocity a uspokojení
Dívky si uvědomují, že mají stejné přirození jako matka, a chlapci zase zjišťují, že mají penis, stejně jako jejich otec
V tomto období podle Freuda dochází k Oidipovskému komplexu u chlapců a k Elektřině komplexu u dívek
Tato vývojová fáze je složitá
Pokud se dítěti podaří překonat všechny obtíže, prochází normálním psychickým vývojem
Pokud se s některými obtížemi nevypořádá, následkem může být vznik některých neurotických obtíží
4. Latentní fáze
Freud se domníval, že v této fázi, která nastává kolem šestého roku dítěte a trvá zhruba do jedenácti let, dítě ztrácí zájem o opačné pohlaví
5. Genitální fáze
Tato fáze nastává na začátku období dospívání
Tedy kolem dvanáctého roku života jedince
Dospívající již navazuje vztahy mimo rodinu
Tato fáze je posledním stádiem před dospělostí
Antropologické souvislosti lidské sexuality – využití poznatků vývojové, fyzické a sociokulturní antropologie
Antropologie sexuality
Věda, která se zabývá otázkou sexuality v různých kulturách světa, se nazývá antropologie sexuality
Lze ji charakterizovat jako transkulturní studium sexuálního chování, postojů, kulturních vzorců a norem
V počátcích se antropologie sexuality zabývala tématy, jako promiskuita, usměrňování incestu, manželství, rituály dospívání a průběh iniciací
Častým zdrojem prvních prací byly informace získané cestovateli a misionáři
Pro antropologii sexuality jsou hlavními výzkumnými cíli samotné sexuální praktiky
Především je zkoumána heterosexuální soulož, ale pozornost je věnována i jiným formám sexuálního „vybití“
Bohužel informací o sexuálních praktikách v transkulturním rozměru je nedostatek
-
Aktivizační metody ve výuce
Aktivizace
Aktivita
Dle Pedagogického slovníku je aktivita skupina činností, při nichž člověk musí vynaložit větší úsilí, postupovat energičtěji, být celkově výkonnější a efektivnější
Vyvrcholením aktivity je samostatná a tvůrčí práce žáků
-
Samostatná práce je aktivita, pří níž si žáci osvojují požadovaný obsah vzdělání vlastním myšlenkovým úsilím, relativně nezávisle na cizí pomoci (s přítomností pedagoga)
-
Tvořivost je nejvyšší stupeň aktivní činnosti žáků. Schopnost vytvářet něco nového, co dosud neexistovalo a co současně představuje pozitivní, přínosnou hodnotu
-
Výukové metody
Učitele projektovaný model jeho činnosti, který se realizuje vzájemnou interakcí učitel-žák, při níž dochází k optimálnímu osvojení soustavy učiva žákem a k dosažení výukových cílů1
Metoda výuky je model činnosti učitele a žáků, směřující k dosažení cílů
V souvislosti s výukovými metodami uvádí Shapiro tzv. pyramidu učení. I když mohou být procenta zapamatování u jednotlivých výukových metod variabilní, lze souhlasit, že žák získává tím více informací a schopností, čím aktivněji je zapojen do výuky