Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkušební okruhy - část 1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (52.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- ve stáří 6–8 měsíců narostou dolní řezáky a poté horní řezáky, potom horní a pak dolní řezáky, prořezáním prvního „mléčného“ zubu je považováno za biologické zakončení kojeneckého období

Batolecí období

- od 1. roku do 3 let.

- období mladších batolat (1. až 2. rok) a období starších batolat (2. až 3. rok)

- zdokonalování stavby a funkce orgánů a organismu jako celku, dochází k rychlému nervovému a motorickému rozvoji

- vzhledem ke krátkým dolním končetinám má chůze typický batolivý charakter. Podle chůze je také pojmenováno toto období

- hrudník roste do šířky a tím dochází k jeho zplošťování, trup je válcovitý, břicho vyklenuto dopředu, záda prohnutá

- tělesné tvary jsou plné, proto označujeme toto období jako 1. období plnosti

- velikost hlavy roste pomalu, lebeční kosti zesilují a kolem 18. měsíce se uzavírá velká fontanela

- zlepšení a zdokonalení motoriky

- ve 2. roce se dítě umí samostatně pohybovat, chodí bez pomoci, bez pomocí se dokáže postavit, umí sbírat předměty a hází s nimi, do schodů leze po čtyřech, sedí na malé židličce

- ke konci 2. roku by dítě mělo umět jíst samo lžící

- ve 3. roce je chůze jistější, dítě chodí vzpřímeně, dobře se vyhýbá překážkám při chůzi, umí chodit samostatně do schodů, výrazně se zlepšuje koordinace oči a pohyby rukou (spojování kostek, umí třídit předměty podle určitých znaků)

- koncem 3. roku je prořezáno již všech 20 dočasných zubů

- v oblasti psychického vývoje se význačně zdokonaluje řeč, po 1. roce používá dítě asi 5 slov (např. auto, pes, kočka) a reaguje na příkazy a zákazy, ve věku 1,5 roku zná okolo 30 slov, do konce 2. roku tvoří nepříliš složité věty, ve 3. roce zná nazpaměť dětské říkanky, jmenuje osoby, dává otázku proč

4. Charakteristika ontogenetického vývoje v období předškolního věku, mladšího a staršího školního věku

Předškolní věk

- od 3 do 6 let a vyznačuje se výrazným rozvojem centrální nervové soustavy a vegetativních funkcí

- krátké končetiny, převaha trupu a hlavy

- ke konci 6. roku, dochází k urychlenému růstu a prodlužování končetin, protahuje se krk, dochází k zesílení kostry i svalstva = první proměna postavy – 1. období vytáhlosti

- zvýšení pohybové výbavy a zkvalitnění komplexních pohybů: umí chodit v jedné přímce, poskakuje po jedné noze

- výrazně se zkvalitňují pohyby rukou: umí stavět věž z více kostek, baví je rukodělné práce (modelování např. zvířátka, postavy, domečky, auta), tužku drží ve třech prstech, maluje a kreslí s určitým záměrem, umí navlékat korálky

- děti mají v tomto období velký zájem o tělesné aktivity: hry, běhání, skákání, lezení, házení

- pro posuzování tělesné vyspělosti dítěte a jeho způsobilosti pro školní docházku se zjišťuje, zdali dítě již prošlo proměnou postavy, nejjednodušší pomůckou pro tento účel je filipínská míra, která porovnává délku horní končetiny vzhledem k velikosti

Témata, do kterých materiál patří