Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




bman1P_prehled_ze_skript

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (75.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Obtížnost cílů – důležitý faktor, který ovlivňuje výkonost lidí, kteří ho mají dosáhnout

Závislost mezi obtížnotí cíle a výkonem pracovníků

vysoký

výkon

pracovníků

nízký

snadné nemožné

obtížnost cíle

Organizování – identifikace a klasifikace požadovaných činností, seskupování činností potřebných pro dosažení cílů, přiřazení manažera ke skupině činností a pravomocí, zabezpečení horizontální a vertikální koordinace

Zásady organizování – organizování je proces, organizační struktura musí odrážet cíle a plány, protože jsou od nich odvozovány činnost, organizační struktura musí vyjadřovat disponibilní pravomoc managementu, organizační struktura musí zohledňovat své prostředí, organizační struktura musí být vytvářena pro vykonání pracovních příležitostí, pro umožnění spolupráce členů skupiny a musí lidem pomáhat dosahovat efektivně cíle v proměnlivé budoucnosti

Organizování je proces, který zahrnuje 6 kroků – 1)stanovení cílů firmy, 2)formování podpůrných plánů, cílů a taktik, 3)identifikace a klasifikace činností, potřebných pro jejich dosažení, 4)seskupování činností z hlediska disponibilních lidských a materiálních zdrojů, tak aby je bylo možné co nejlépe za daných okolností vykonávat, 5)delegování potřebných pravomocí pro vedoucí skupinu k provádění daných činností, 6)horizontální a vertikální provázání těchto skupin pomocí vztahů nadřízenosti a podřízenosti a pomocí informačních toků

Efektivní provedení organizační úlohy – zajištění potřebných informací pro její vykonání a musí zahrnovat – verifikované cíle, jasnou představu o hlavních povinnostech a činnostech, míru volnosti a pravomoci při které lidé plnící úlohu vědí co mohou pro dosažení cílů udělat

Organizační struktura – organizační podmínka pro dosažení stanovencýh cílů. Každá organizační struktura by měla být projektována tak, aby bylo jasné (kdo má jaké plnit úkoly a kdo je odpovědný za výsledky), odstraňovat překážky při provádění činností, vytvářet rozhodovací a komunikační sítě na podporu podnikových cílů

Vztahy nadřízenosti a podřízenosti – činí organizační strukturu funkční, vnášejí do firmy koordinaci

Pravomoc – právo, příslušné dané pozice používat volnost k rozhodování, oprávnění učinit vše potřebné ke splnění určitého úkolu

Odpovědnost – přijetí za správné vyřešení a splnění, povinnost za něco ručit – splnění úkolů, fungování…

Decentralizace – rozšíření pravomoci k rozhodování v rámci organizační struktury

Delegování pravomoci – vedoucí dá svému podřízenému určitou volnost k rozhodování

Proces delegování – určení výsledků, které jsou na určité pozici očekávány, určení úkolů pro tuto pozici, delegování pravomoci pro splnění těchto úkolů, určení osoby, která odpovídá za splnění úkolů na dané pozici

Témata, do kterých materiál patří