Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




bman1P_prehled_ze_skript

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (75.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

KAPITOLA 1

Management – to co dělají manažeři, je to proces koordinace pracovních aktivit lidí se snahou zajistit, aby tyto aktivity byly provedeny účinně, efektivně a v očekávaném čase v souladu se stanovenými cíli. Vztah mezi řídícím a řízeným prvkem. Složitost = komunikační vztah „člověk-člověk“, řízeným předmětem jsou systémy (společenský, přírodní i technický). Management se vždy uskutečňuje na platformě určitých konkrétních vlastnických vztahů.

4 trhy – výrobků, kapitálový, myšlenek a know how, talentů

Stakeholders – řada zájmových skupin, které mají zájem na tom, jak firma funguje a co dělá (akcionáři, zaměstnanci, odbory, dodavatelé, věřitelé, zákazníci…)

5 funkcí managementu – funkce (schopnost realizovat určitý proces) technická (rozhoduje o technicko-ekonomických parametrech), obchodní (orientace na zákazníka, zahrnuje průzkum trhu, posouzení konkurenceschopnosti, reklama, propagace…), personální (řízení lidských zrojů – přijímání, příprava a výběr zaměstnanců), ekonomická (musí předvídat a ovlivňovat vývoj, zajišťování finančních zdrojů a hospodaření s nimi), výrobní (zajišťuje schopnost kvalitní výroby požadovaných výrobků v určitém množství a čase)

4 prvky managementu – prvek (základní obecná řídící činnos, to co manažer dělá pro zajištění splněných cílů) plánování (zahrnuje výběr úkolů, cílů, činností potřebných pro jejich dosažení), organizování (identifikace a klasifikace požadovaných činností, seskupování činností potřebných pro dosažení cílů, určení toho co je potřeba udělat, jak a kdo to udělá), stimulace (využívá vnějších pobídek – stumulů – k ovlivňování lidí v organizaci tak, že působína jejich motivaci), kontrola (zaměřena na měření a kontrolování vykonané práce, ab bylo jisté, že plány budou plněny a cílů dosaženo)

3 složky mechanismu – proces rozhodování, ovlivňování, kontroly

KAPITOLA 2

Manažer – ten, kdo pracuje s lidmi, koordinuje jejich aktivity tak, aby bylo dosaženo stanovených cílů

Manažeři na nejnižší úrovni – řídí práci pracovníků, kteří vytvářejí vlastní produkci (výrobky, služby) firmy, jsou však podřízení manažerům na střední úrovni

Manažeři na střední úrovni – řídí manažery na nejnižší úrovni a jsou podřízení vrcholným manažerům

Vrchnolní manažeři – jsou na vrcholu firmy, řídí celou společnost, mají široké pravomoci a jsou odpovědni za rozhodování, formulování cílů a plánů v rámci celé firmy

4 role, které musí manažer zajistit – role komunikačního manažera (přimět lidi k dobrým výkonům, tento proces vyžaduje především komunikační schopnosti), role manažera času (efektivní zvládnutí času), role manažera cílů (intenzivní vytváření a vyvíjení budoucnosti svěřeného útvaru slaďované s nadřazenými představami o cílech firmy), role manažera změn (analyzovat a změny produktivně řídit)

Témata, do kterých materiál patří