Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Přednáška 8.3.2007

  1. Definice marketingu

Neexistuje jednotná definice.

- Marketing je umění nacházet příležitosti, rozvíjet je a výnosně jich využívat. (P. Kotler)

- Marketing je proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací (Americká marketingová asociace).

- Marketing je aktivita k uspokojování potřeb a přání zákazníka, která se prování na trhu, za účelem zisku

  1. Vývoj marketingu

Snaha minimalizovat riziko, které je spojeno se vstupem na trh a maximalizovat zisk z podnikatelské činnosti, je základní filosofií. Podnik tedy dnes již nevystačí s rozhodováním na intuitivní úrovni, ale jeho činnost musí být podložena odpovídající teorií, která se opírá o co nejdokonalejší analytické nástroje, usnadňující a urychlující analytické procesy, a tím zvyšující šanci na získání výhody před ostatními konkurenty. Touto teorií je marketing.

  1. Co dělá marketing?

a) vyhledává příležitosti na trhu:

- vyhledává potřeby různých typů zákazníků (výzkum trhu) a zároveň sleduje technologický vývoj

b) řídí produkt:

- Marketing je odpovědný za předpověď a řízení výrobku, jeho distribuci, dále řídí, které nové výrobky se budou prodávat na jakých trzích.

c) řídí distribuční kanály

d) reklama a propagace výrobků a služeb

e) navrhuje ceny a termíny dodání zboží

f) plánuje (prodeje, náklady na marketing)

  1. Význam marketingu

- Bez marketingového řízení se neobejde žádná společnost, která chce trvale uspět v konkurenčním prostředí.

- Současný trh je charakterizován vysokou dynamičností a nestále se měnícími podmínkami, rostoucí silou spotřebitele a bojem s konkurencí o jeho přízeň.

- Marketing musí být samozřejmou součástí práce všech zaměstnanců podniku, součástí firemního myšlení a řízení.

- Nepochopení významu marketingu také představuje, když v myšlení zaměstnanců a zejména managementu společnosti, místo komplexního využívání všech součástí marketingového mixu, jsou využívány pouze některé jeho části.

  1. Role marketingu v podnikové činnosti

  2. Tři „typy“ marketingu

  3. Marketingové koncepce

a) nemarketingová koncepce

společnost produkty prodej zisk z prodeje

b) marketingová koncepce

trh produkt podle marketingový zisk z uspokojení

přání zákazníka mix zákazníka

  1. pět pohledů na marketing

  1. Marketing jako filozofie

- Musí vždy myslet a jednat se zřetelem na kupujícího i budoucího spotřebitele.

- Musí přijmout chování, potřeby a požadavky trhu jako východisko při svém rozhodování.

- Marketing je tedy uvažování a jednání v rámci trhu.

- Marketing činí ze spotřebitele ústřední bod, protože vychází z jeho potřeb a požadavků, ale činí tak se zřetelem k zisku.

- Slouží cílům podniku.

Témata, do kterých materiál patří