Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

„Váš zákazník musí být tak spokojen, aby nepodlehl vábení cizích nabídek“.

„Váš zákazník bude tak loajální k vám, jak vy budete loajální ke svému zákazníkovi“.

„Abyste mohli dobře řídit své vztahy k zákazníkovi, musíte tohoto zákazníka velmi dobře znát“.

- Filosofie i strategie řízení vztahů se zákazníky se podle anglického názvu „Customer relationship management“ jmenuje Metoda CRM (viz. 9. cvičení)

- Chce-li podnik řídit vztahy se zákazníky, musí vždy znát odpovědi na následující otázky:

1. Kdo je zákazník podniku a na kterém trhu?

2. Jaké jsou jeho potřeby a co je hodnotou pro zákazníka?

3. Jakým způsobem a jakými nástroji ho podnik uspokojí?

  1. Marketing jako směnná činnost

Předpoklady pro marketingové činnosti

- existují dva nebo více partnerů s neuspokojenými potřebami (zákazník potřebuje koupit určitý produkt, prodejce potřebuje někoho, kdo jeho produkty koupí).

- Jednotlivé strany chtějí a jsou schopny tyto potřeby uspokojit (zákazník si musí chtít produkt koupit a zboží pro něj musí být finančně i fyzicky dostupné; výrobce či obchodník zase musí chtít prodat, musí mít požadované zboží k dispozici).

- Mezi stranami existuje komunikace (zákazník musí vědět jak o existenci zboží, tak také o místu jeho prodeje a obchodník či výrobce musí znát jak trh, tak potenciální zákazníky).

- Existuje předmět směny (kupující i prodávající směňují nějakou hodnotu, např. zboží za peníze; v konečném efektu jsou na tom obě strany lépe, neboť dosáhly uspokojení svých potřeb).

- podmínky pro směnu: směňující strany, každá má něco, co má pro druhou určitou hodnotu, schopny navzájem komunikovat a uskutečnit dodávku, volnost při přijetí či zamítnutí nabídky druhé strany, společensky žádoucí a přijatelné uskutečnit obchod s druhou stranou

  1. Marketing jako funkce

- Marketing jako prodejní funkce

- Marketing jako doplňující funkce zaměstnanců v oblasti průzkumu trhu

- Marketing jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci

- Moderní marketingový útvar

- Moderní marketingová společnost

  1. Marketing jako problémová oblast

- Rozšíření typů dodavatelů

- Rozšíření typu veřejnosti

- skupiny zabezpečující vstupy

- interní skupiny

- skupiny prostředníků a zprostředkovatelů

- nákupní skupiny

  1. Marketing jako oblast vědeckého výzkumu

- zláště v prostředí VŠ

- 3 oblasti výzkumu:

- mikromarketing

- mezomarketing

- makromarketing

- spolupráce s psychologií, sociologií, statistikou a teorií pravděpodobnosti, právními a ekonomickými vědami

  1. Některé pojmy v marketingu

Zákaznické potřeby, přání a poptávka

- Marketing vychází z lidských potřeb a přání.

- Philip Kotler uvádí následující definice:

„ Lidská potřeba je stav pociťovaného nedostatku některého základního uspokojení, jako je potrava, ošacení, obydlí bezpečnost, sounáležitost a úcta.“

Témata, do kterých materiál patří