Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

„ Tyto potřeby jsou dány podstatou lidské existence.“

- Přání jsou touhy po specifickém uspokojení lidských potřeb.

- Potřeba může být uspokojena na základě rozdílných přání.

- Poptávka, to jsou přání mít specifické produkty a je podložena schopností a ochotou si je koupit.

  1. Maslowova pyramida potřeb

  2. Trh, hodnota a nabídka

- Trh se skládá ze všech lidí s jejich specifickými potřebami a požadavky, kteří chtějí a jsou (finančně) schopni změnit tyto potřeba a požadavky v poptávku po specifickém produktu.

- Trh je místem, kde se setkávají prodávající (nabídka) a kupující (poptávka).

- trh lze ho vymezit z hlediska produktu, zákazníků, geografické polohy a časového období.

a) Potenciální trh – soubor spotřebitelů, kteří mají nebo mohou projevit zájem o určitý produkt, současně je jim tento produkt finančně a fyzicky dostupný.

b) Aktuální trh – soubor spotřebitelů, kteří již produkt nakupují.

c) Cílový trh – část trhu, kterou se podnik rozhodl získat.

- Velikost trhu závisí na počtu kupujících schopných reagovat na určitou nabídku a splňující tři podmínky: mají zájem o zboží, mají disponibilní prostředky a mají možnost výrobek koupit.

- Hodnota je vše, co je ochoten zákazník zaplatit penězi, časem a energií.

- Nabídka - souhrn zboží a služeb, které chtějí prodávající realizovat na trhu.

- Výrobci přicházejí na trh s určitým množstvím zboží, které chtějí na trhu prodat za určitou cenu.

  1. Analýza spotřebitele – fyzické osoby nebo domácnosti

- činnost zaměřená na výzkum jeho chování a výzkum procesu jeho rozhodování při koupi zboží.

- v rámci této analýzy by se měla věnovat pozornost zodpovězení zejména následujících otázek:

Co se nakupuje na trhu? Proč se to nakupuje?

Jaké jsou motivy zákazníků?

Kdo jsou kupující? Kdo rozhoduje o nákupech?

Kde se uskutečňují nákupy?

Kdy se zboží nakupuje a kolik se ho nakupuje?

Jaká je reakce zákazníků na různé nákupní podněty?

Proč se určité zboží nenakupuje?

- Chování spotřebitele je výsledkem všech duševních i fyzických aktivit, směřujících k nákupu určitého zboží a jeho spotřebě. Zároveň je třeba počítat s tím, že chování spotřebitele se podle různých segmentů a na různých trzích od sebe liší.

- Zjistit, proč se kupující rozhodli zrovna tak, jak se rozhodli, je velmi náročné. K popisu chování spotřebitele slouží různé modely, které se snaží popsat příčiny, ovlivňující jeho rozhodování o nákupu a jeho chování během vlastního nákupu

Základní model chování spotřebitele – black box

Faktory, které ovlivňují proces vlastního rozhodování, to znamená „černou skříňku“, jsou zejména:

- Kulturní faktory, dané především národnostními, náboženskými, historickými a geografickými vlivy a způsobem výchovy.

- Společenské faktory, vyjadřující příslušnost k určité společenské vrstvě, lišící se od ostatních strukturou spotřeby, určitým způsobem chování, určitým typem a zdroji akceptovaných informací, typem sledovaných sdělovacích prostředků atd.

Témata, do kterých materiál patří