Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Snahou také je, aby i po ukončení životnosti bylo možno výrobek odstranit nebo recyklovat tak, aby nenarušil životní prostředí.

  1. Marketing v období globalizace

Globalizace, je výsledným stádiem postupného otevírání, prolínání a ovlivňování ekonomik. Objevují se nám dva typyp marketingů:

a) Transakční marketing (mass marketing)

- Klasický marketing směny (transakční) vychází především z potřeb podniků a teprve následně přihlíží k potřebám zákazníků.

- Charakteristické pro tento typ marketingu jsou: výrobní, výrobková a prodejní koncepce.

- Každý obchodní případ skončí nakonec transakcí

b) Relační marketing

- Zahrnuje podnik a všechny ostatní účastníky tohoto procesu.

- Moderní vztahový marketing je založen na budování a řízení vztahů se zákazníky.

- Metoda CRM (Customer Relationship Management) jako vyjádření principu: hledat nové zákazníky, ale síla a konkurenceschopnost podniku je zejména v udržení zákazníků dosavadních. Loajalita zákazníků vede ke zvyšování tržeb a ziskovosti.

Rozdíly mezi transakčním a relačním marketingem

- Jednotlivý prodej / opakované prodeje

- Občasný styk se zákazníkem / intenzivní (osobní) styk

- výhody produktu / hodnota produktu pro zákazníka

- Omezené služby / služby na vysoké úrovni

- jednorázové uspokojení potřeb / dlouhodobá spokojenost

- Rozdíly v chápání odpovědnosti za kvalitu výsledného produktu

Transakční vs. vztahový marketing

Transakční marketing

- orientace na jednorázový prodej

- orientace na vlastnosti produktu

- krátkodobý časový horizont

- malý důraz na službu zákazníkovi

- omezená odpovědnost vůči zákazníkovi

- omezený kontakt se zákazníkem

- kvalita je definována z pohledu výrobce a je především záležitostí výroby

Vztahový marketing

- důraz na udržení zákazníka

- orientace na užitek produktu

- dlouhodobý časový horizont

- velký důraz na službu zákazníkovi

- vysoká odpovědnost vůči zákazníkovi

- intenzivní kontakt se zákazníkem

- kvalita je definována z pohledu zákazníka a je předmětem zájmu všech oddělení podniku

Co je nezbytné pro globální integraci podniku

- Provést všechny potřebné a nezbytné analýzy (poptávky, nabídky, konkurence, nákupního chování atd.)

- Stanovit cíle

- Vybrat vhodnou strategii vstupu na zahraniční trhy

Hyperkonkurence

- Nabídka mnohonásobně převyšuje poptávku, malé a střední podniky se v ní dokáží pohybovat pružněji než podniky velké.

- Odklon části zákazníků od koncentrovaných a stále více neosobních služeb k menším a specializovaným prodejcům.

Shrnutí

- podniky, které stále používaly při řízení své činnosti klasický transakční marketing se dostávaly do problémů, díky rostoucí konkurenci i globální hyperkonkurenci.V posledních cca. 20 letech se začala prosazovat nová marketingová strategie, a to orientace celé společnosti a jejích činností na zákazníka.

Témata, do kterých materiál patří