Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

A Výrobní (1880 – 1900)

- Výrobce vychází z předpokladu, že zákazníci budou preferovat ty výrobky, které budou levné a snadno dosažitelné.

- Je proto potřebné dosáhnout vysoké sériovosti výroby, která společně s využíváním nové technologie zajistí nižší náklady na výrobu, než má konkurence.

- Dále nezbytné zajistit potřebnou distribuci výrobku a také propagaci.

- Hlavním heslem je zvyšování produktivity práce, protože levný a kvalitní výrobek si rád koupí každý zákazník.

- Typickým představitelem této podnikatelské koncepce byl Henry Ford a u nás Tomáš Baťa.

B Výrobková (1900-1930)

- Vychází z toho, že zákazník si dobře uvědomuje vazbu mezi cenou a technickými parametry.

- Na rozdíl od předchozí koncepce však zůstává cena stejná a výrobce se snaží konkurovat především vyšší kvalitou výrobku nebo jeho lepšími užitnými vlastnostmi.

- Pokud se však výrobce zaměří pouze na prezentaci vyšší kvality nebo technických předností, může to vést až k tzv. „marketingové krátkozrakosti“.

- Výrobce stále zdokonaluje svůj výrobek, avšak přestává sledovat, co se děje u konkurence. Vysoce kvalitní (přešlechtěný) výrobek pak může být neprodejný proto, že konkurence dosáhla přibližně stejné kvality nebo míry uspokojení potřeb zákazníka, ale za nižší cenu.

C Prodejní (1930-1950)

- Na spotřebitele je vyvíjen soustředěný nátlak, aby se rozhodl pro určitý výrobek.

- Na trhu široká paleta produktů s totožnými vlastnostmi a výrobce si uvědomuje, že zákazník se sám nemusí rozhodnout pro koupi jeho výrobku nebo služby, že je mu potřeba s využitím všech marketingových nástrojů „pomoci“.

- Je charakterizována heslem: prodat, co se vyrobí. Působení tzv. agresivní reklamní koncepce, kdy jsou potenciální zákazníci vystavováni každodennímu silnému reklamnímu působení( př.: Tomáš Baťa)

D Marketingová (1950-1970)

- Zde už v plné míře platí heslo: vyrábět to, o co je zájem na trhu.

- Tato koncepce je výsledkem dlouhodobého vývoje a vznikla postupně v USA.

- Prvořadým úkolem je pochopit potřeby zákazníka a nabídku výrobků a služeb přizpůsobit těmto přáním.

- Zároveň musí existovat nepřetržitá zpětná vazba mezi trhem a producentem a schopnost podniku pružně reagovat na změny přání a požadavků zákazníka.

- Nabídka se také již více zaměřuje na určité segmenty obyvatel, pro které je přizpůsoben marketingový mix.

E Moderní sociálně marketingová koncepce (od r. 1970)

- Jedná se o vytvoření souladu mezi uspokojováním rozumných potřeb zákazníků s dlouhodobými sociálními a etickými zájmy společnosti.

- Podniky by v souladu s touto koncepcí neměly nabízet výrobky nebo služby, které jsou v protikladu se zájmy zákazníků a společnosti.

- Pro tento moderní typ marketingu je charakteristické, že se netýká pouze finální produkce, ale také procesu výroby, který nesmí mít nežádoucí účinky na životní prostředí a zdraví člověka.

Témata, do kterých materiál patří