Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Silné a slabé stránky podniku jsou faktory vytvářející nebo naopak snižující vnitřní hodnotu podniku (aktiva, dovednosti, podnikové zdroje atd.).

- Naproti tomu příležitosti a ohrožení jsou faktory vnějšími, které podnik nemůže tak dobře kontrolovat.

- Ale může je identifikovat pomocí vhodné analýzy konkurence nebo pomocí analýzy demografických, ekonomických, politických, technických, sociálních, legislativních a kulturních faktorů působících v okolí podniku.

Analýza SWOT je pro tvůrce strategických plánů užitečná v mnoha směrech:

- Poskytuje manažerům logický rámec pro hodnocení současné a budoucí pozice jejich organizace. Z tohoto hodnocení mohou manažeři usoudit na strategické alternativy, které by mohly být v jejich situaci ty nejvhodnější.

- Může být prováděna periodicky, aby manažery informovala o tom, které interní nebo externí oblasti nabyly nebo naopak ztratily na významu vzhledem k podnikovým činnostem.

- Vede ke zlepšené výkonnosti organizace.

Schéma SWOT analýzy:

SO – využít silné stránky na získání výhody

WO – překonat slabiny využitím příležitostí

SW – využít silné stránky na čelení hrozbám

WT – minimalizovat náklady a čelit hrozbám

  1. Analýza marketingového mixu

Analýza 4P (5P, 7P)

Analýza - Strategie

- na základě provedených analýz volí podnik vhodné cíle a strategie jejich dosažení.

- cíle by měly odpovídat pravidlům SMART.

S - specifické (jasně definované)

M – měřitelné

A – akceschopné

R – reálné

T – časově zvladatelné

  1. Příklad analýzy společnosti X

  1. Představení společnosti

(rok vzniku, sídlo společnosti, majitel společnosti, právní forma, jednatel, obor podnikání, počet zaměstnanců, roční obrat, hlavní cíle společnosti, provozovny)

  1. Analýza obecného okolí společnosti

Ekonomický faktor

- Situaci podniku silně ovlivňuje stav ekonomiky (např.: hospodářská politika vlády jako podpora podnikání, míra inflace, situace na kapitálovém trhu).

- Podnik je v podstatě v dobré finanční situaci. Pro překlenutí plateb má k dispozici revolvingový úvěr od svého bankovního ústavu. Nákup nových vozidel financuje za pomocí finančního leasingu. Na trhu se objevuje dostatečná nabídka finančních produktů a úroková míra je též zatím příznivá pro investování do budoucích projektů. Společnost má v plánu vybudování vlastní základny pro odstavení vozidel pro Českou Republiku. Současné období považuje podnik za velmi příznivé k podobným investicím.

- V tomto podnikání se velmi silně projevuje růst ceny ropy. Pro společnost to znamená vyšší náklady na provoz, které se snaží promítnout do doprav. Protože ale ceny pro klienty tvoří vždy na 1 rok dopředu, ne vždy je velký nárůst možno promítnout do cen.

- Dalším důležitým faktorem je daňové zatížení, které je v České Republice velmi vysoké hlavně z hlediska odvodů za sociální a zdravotní pojištění. Problém je ve složitosti daňového systému a ve velkých omezeních při uzavření pracovního poměru.

Témata, do kterých materiál patří