Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

(Podnik si musí vybrat pozici na konkrétním segmentu trhu)

  1. Zaujímání tržní pozice

- Spotřebitel se rozhoduje mezi různými produkty.

- Společnost se snaží, aby spotřebitel dával přednost jejím produktům před produkty konkurence.

- Spotřebitel musí být schopen „stanovit produktu konkrétní místo“ na základě konkrétních důležitých hodnotových kritérií vzhledem k produktům konkurence.

- Vytváření tržní pozice produktu má 2 hlediska:

- Vnímání rozdílů mezi produkty,

- Rozhodnutí, čemu dává spotřebitel přednost z hlediska těchto rozdílů.

- Vytváření tržní pozice se často chápe také jako zaujetí pozice ve vědomí spotřebitele.(Co konkrétně produkt dělá s určitými relevantními hodnotovými kritérii a pro koho je určen?)

- Vytváření tržní pozice vede k tomu, že se vytvoří konkrétní vztah respektování produktu nebo se vytvoří konkrétní image produktu.

  1. Možnosti vytváření tržní pozice (TP)

- Vytváření TP na trhu na základě konkrétních charakteristických rysů produktu.

- Zaujímání TP produktu na trhu směrem k uživateli.

- Zaujímání TP produktu na trhu směrem ke konkurenci.

- Vytváření TP produktu na trhu vzhledem k třídě produktů.

- Faktory hrající roli při výběru výše uvedených možností TP:

- Vyhodnocování kritérií zákazníků a motivů jejich koupě.

- Pozice, kterou zaujímají značky konkurence vzhledem k těmto vyhodnocovacím kritériím.

  1. Požadavky, které musí segment splňovat

- Velikost

- Měřitelnost

- Rozdílnost a homogennost

- Dostupnost

- Akceschopnost

  1. Kritéria segmentace

- dva základní „makrosegmenty“ TRH Průmyslový a TRH Spotřebitelský

  1. Kritéria segmentace Spotřebitelský trh

Hlediska segmentace:

- Geografické (země, region, místo, klimatická oblast)

- Demografické (věk, pohlaví, počet dětí, cyklus rodinného života, velikost rodiny)

- Sociálně ekonomické (příjem, zaměstnání, vzdělání, společenská třída, náboženství, etnický původ)

- Psychologické (osobnost, životní styl)

- Motivy koupě (hledaný prospěch nebo požadovaný užitek)

- Kupní chování (stupeň užití, úroveň věrnosti značce)

- Citlivost na marketingové nástroje (na cenu, reklamu, služby)

Vztahující se k zákazníkovi:

- geografické

- demografické a sociálně ekonomické (věk, pohlaví, velikost rodiny, stadium rodinného životního cyklu, příjem, zaměstnání, vzdělání)

- psychologické (agresivita - submisivita, introvertnost - extrovertnost)

- př.: Stadium životního cyklu

1. Svobodní lidé, kteří nežijí se svými rodiči

- Cítí se "bohatí" a "svobodní". Kupují si základní vybavení domácnosti. Více se zajímají o rekreaci, auta, dovolenou, oblékání, kosmetiku a položky osobní potřeby.

2. Rozvedení nebo odloučení

- Mohou se cítit finančně "poškozeni", protože platí alimenty na děti, nebo udržují dvě domácnosti. Jejich nákupy mohou být omezeny na "nezbytnosti".

Témata, do kterých materiál patří