Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Hloubka udává, kolik variant výrobků je u každé výrobkové řady nabízeno.

- Konzistence výrobkového mixu vyjadřuje těsnost vazeb mezi jejich finálním použitím, výrobními požadavky, distribučními cestami atd. Konzistence klesá, pokud jednotlivé výrobky plní pro spotřebitele odlišné funkce.

Šíře výrobkového mixu

Délka

výrobkové

řady

Čistící a prací prostředky Zubní pasty Kusová mýdla Papírové pleny

Tide (1946)

Dash, Bold,

Gain, Era

Gleem

Crest

Ivory, Camay (1926), Coast, Oil of Olay Pampers (1961), Luvs

Příklad:

  1. Výrobkové řady

- výrobková řada je skupina výrobků, které plní obdobné funkce, prodávají se stejným skupinám zákazníků, procházejí stejnými distribučními cestami a patří do stejné cenové skupiny.

- Každá výrobková řada je zpravidla řízena samostatně (zejména u velkých výrobců), např.: - ledničky, pračky, sporáky

- Podnik potřebuje u každé výrobkové řady znát velikost obratu a zisku, aby mohl určit, který druh výrobků je potřeba rozšiřovat, který zachovat a který omezovat. S tím také souvisí použití specifického marketingového mixu pro každý výrobek.

  1. Diverzifikace produktu

- diverzifikace znamená rozrůznění, zvýšení počtu variant od téhož druhu.

- Cílem diverzifikace je snížení závislosti na jednom typu výrobku. Podnik se tak snaží vyhnout komerčnímu poklesu, který nastává změnou technologie nebo požadavků kupujících.

- Diverzifikace je základem expanze prostřednictvím rozšíření výroby a tím i tržeb.

  1. Cyklus tržní životnosti výrobku

Životní cyklus produktu

- představuje významný orientační prvek, usnadňující volbu strategie a taktických rozhodnutí.

- Výrobce i konkurence přicházejí na trh s novými produkty, a proto se postupně mění úloha, kterou produkt na trhu hraje.

- Z marketingového hlediska vyjadřuje životní cyklus produktu míru jeho úspěšnosti na trhu. Úspěšnost je dána velikostí prodeje výrobku v čase. Produkt prochází po dobu své existence několika významnými životními fázemi.

Křivka životního cyklu produktu

- Identifikuje aktuální pozici produktu na trhu, vyjadřuje průběh poptávky a nabídky produktu, vývoj tržeb, případně pomocí dalších křivek také průběh vývoje zisku, nákladů na výrobu, nákladů na propagaci atd.

- Křivka životního cyklu také umožňuje stanovit nezbytnou periodicitu inovace produktů a také strukturu využití jednotlivých nástrojů marketingového mixu.

- Každý produkt má svoji křivku životního cyklu a produkty se liší délkou jednotlivých etap tohoto cyklu.

1) Etapa zaváděcí

- Tato etapa je obdobím, ve kterém se spotřebitel nebo uživatel s produktem seznamuje, poznává jeho přednosti (nebo i nedostatky) a překonává svoji počáteční nedůvěru k produktu.

- Toto období je také spojeno s nutností hradit vysoké náklady na předcházející výzkum a vývoj produktu, výrobu zkušební série, propagaci a publicitu, podporu prodeje atd.

Témata, do kterých materiál patří