Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1907 - První ovál
- Oválná značka Ford byla poprvé použita v roce 1907 britskými obchodními zástupci Perrym, Thorntonem a Schreiberem, předchůdci původní společnosti Ford Motor Company Limited of Great Britain.
- Ovál se používal k propagaci vozidel Ford jako „punc spolehlivosti a hospodárnosti“.
1911 - Definitivní ovál
- Spojením písmen a oválu vytvořil Ford v roce 1911 definitivní podobu loga, které převážně používali prodejci ve Velké Británii.
- Automobily Ford a firemní materiály však používají označení s psacím písmem až do konce 20. let.
1912 – Univerzální vůz
- Ford se na krátkou dobu odklonil od oválného tvaru a používal na svých vozech okřídlený trojúhelníkový tvar.
- Logo, jež mělo původně symbolizovat rychlost, lehkost, graciéznost a stabilitu, bylo vytvořeno v oranžové a tmavě modré barvě a neslo nápis „Univerzální vůz“. Henrymu Fordovi se však tento design nelíbil, a tak od něj bylo rychle upuštěno.
- Nový Model A pro rok 1927 byl prvním vozem značky Ford, který měl na chladiči umístěn oválný emblém Ford.
- Toto logo, jehož dobře povědomé pozadí v barvě královské modři známe až dodnes, bylo používáno na mnoha vozech až do konce 50. let.
- Přestože bylo i nadále důsledně používáno ve firemních tiskovinách, oválný emblém Ford se na vozech Ford znovu objevil teprve až v polovině 70. let.
1976 – Modrý ovál
- Modro-stříbrný oválný emblém Ford, jenž je používán jakožto identifikační znak všech vozů Ford od roku 1976, představuje snadno rozpoznatelné a důsledné označení všech závodů, prostor a výrobků společnosti po celém světě.
2003 – Sté výročí modrého oválu
- V roce stého výročí slaví společnost Ford své dědictví představením modernizované verze oválu Ford.
- Ovál společnosti Ford je její pýchou – je historickým symbolem společnosti Ford Motor Company a jednou z nejuznávanějších obchodních známek na světě.
Ochranné známky
- upravené zákonem č. 137/1995 Sb. o ochranných známkách
- Ochrannou známkou je slovní, obrazové, prostorové nebo kombinované označení, které je způsobilé odlišit výrobky nebo služby pocházející od různých výrobců nebo poskytovatelů služeb a je zapsáno v rejstříku ochranných známek.
- Ochranná známka je majetkem firmy nebo živnostníka a lze s ní obchodovat pomocí licenčních smluv, zástavního práva a převodů.
- Platnost zaregistrované ochranné známky je 10 let s možností jejího neomezeného prodlužování.
Náklady na zavedení nové značky:
- USA 60 – 100 mil. USD,
- Japonsko 30 mil. USD,
- GB 20 mil. USD
Neoficiální seznam tržních cen známek:
- Marlboro 33 mld. USD
- Coca Cola 25 mld. USD
- Budweiser 10 mld. USD
Označení původu
- Upraveno zákonem č. 452/2001 Sb. o ochraně označení původu a zeměpisných označení.
- Označením původu ve smyslu zákona je zeměpisný název země, oblasti nebo místa, který se stal obecně známý jako údaj o tom, odkud pochází výrobek, jehož jakost nebo znaky jsou dány výlučně nebo podstatně zeměpisným prostředím včetně činitelů přírodních nebo lidských. Kromě výrobků průmyslových a řemeslných lze označením původu chránit i výrobky zemědělské či přírodní.