Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1907 - První ovál

- Oválná značka Ford byla poprvé použita v roce 1907 britskými obchodními zástupci Perrym, Thorntonem a Schreiberem, předchůdci původní společnosti Ford Motor Company Limited of Great Britain.

- Ovál se používal k propagaci vozidel Ford jako „punc spolehlivosti a hospodárnosti“.

1911 - Definitivní ovál

- Spojením písmen a oválu vytvořil Ford v roce 1911 definitivní podobu loga, které převážně používali prodejci ve Velké Británii.

- Automobily Ford a firemní materiály však používají označení s psacím písmem až do konce 20. let.

1912 – Univerzální vůz

- Ford se na krátkou dobu odklonil od oválného tvaru a používal na svých vozech okřídlený trojúhelníkový tvar.

- Logo, jež mělo původně symbolizovat rychlost, lehkost, graciéznost a stabilitu, bylo vytvořeno v oranžové a tmavě modré barvě a neslo nápis „Univerzální vůz“. Henrymu Fordovi se však tento design nelíbil, a tak od něj bylo rychle upuštěno.

- Nový Model A pro rok 1927 byl prvním vozem značky Ford, který měl na chladiči umístěn oválný emblém Ford.

- Toto logo, jehož dobře povědomé pozadí v barvě královské modři známe až dodnes, bylo používáno na mnoha vozech až do konce 50. let.

- Přestože bylo i nadále důsledně používáno ve firemních tiskovinách, oválný emblém Ford se na vozech Ford znovu objevil teprve až v polovině 70. let.

1976 – Modrý ovál

- Modro-stříbrný oválný emblém Ford, jenž je používán jakožto identifikační znak všech vozů Ford od roku 1976, představuje snadno rozpoznatelné a důsledné označení všech závodů, prostor a výrobků společnosti po celém světě.

2003 – Sté výročí modrého oválu

- V roce stého výročí slaví společnost Ford své dědictví představením modernizované verze oválu Ford.

- Ovál společnosti Ford je její pýchou – je historickým symbolem společnosti Ford Motor Company a jednou z nejuznávanějších obchodních známek na světě.

Ochranné známky

- upravené zákonem č. 137/1995 Sb. o ochranných známkách

- Ochrannou známkou je slovní, obrazové, prostorové nebo kombinované označení, které je způsobilé odlišit výrobky nebo služby pocházející od různých výrobců nebo poskytovatelů služeb a je zapsáno v rejstříku ochranných známek.

- Ochranná známka je majetkem firmy nebo živnostníka a lze s ní obchodovat pomocí licenčních smluv, zástavního práva a převodů.

- Platnost zaregistrované ochranné známky je 10 let s možností jejího neomezeného prodlužování.

Náklady na zavedení nové značky:

- USA 60 – 100 mil. USD,

- Japonsko 30 mil. USD,

- GB 20 mil. USD

Neoficiální seznam tržních cen známek:

- Marlboro 33 mld. USD

- Coca Cola 25 mld. USD

- Budweiser 10 mld. USD

  1. Označení původu

- Upraveno zákonem č. 452/2001 Sb. o ochraně označení původu a zeměpisných označení.

- Označením původu ve smyslu zákona je zeměpisný název země, oblasti nebo místa, který se stal obecně známý jako údaj o tom, odkud pochází výrobek, jehož jakost nebo znaky jsou dány výlučně nebo podstatně zeměpisným prostředím včetně činitelů přírodních nebo lidských. Kromě výrobků průmyslových a řemeslných lze označením původu chránit i výrobky zemědělské či přírodní.

Témata, do kterých materiál patří