Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Vysoce výnosné ceny (skimming price)
- ceny vysoce převyšující celkové výrobní náklady
- Průnikové ceny (penetration price)
- rychlý průnik na trh a dosažení tržního podílu
Cenové strategie při uvádění nových výrobků na trh
- strategie intenzivního marketingu
- strategie výběrového proniknutí
- strategie širokého proniknutí
- strategie pasivního
Stanovení pravidel pro cenové změny
- Výrobkové změny
- Nákladové změny
- Tržní změny
Stanovení pravidel pro slevy a srážky z cen
- Množstevní slevy
- Sezónní slevy
- Funkční slevy
- Cenová srážka
- Prodej na protiúčet
Další informace
- Přehlednost a jednoznačnost cen a ceníků
- Smlouvy se zákazníky (% slevy)
- Leasing, platba předem, prodloužená splatnost faktur, dokumentární akreditiv, pojištění plateb
Řízení cen
- nejrychlejší a nejefektivnější způsob pro dosažení maximálního zisku
- komplikovanost cenové problematiky - řada vazeb na vnější okolí a dovnitř společnosti
Tři úrovně řízení cen:
- úroveň odvětví
- nabídka, poptávka
- „cenový charakter“ odvětví - celková tendence vývoje cen
- úroveň výrobní a tržní strategie
- jak vnímají zákazníci užitek (efekt) výrobku a s tím spojených služeb od různých konkurujících si společností?
- transakční úroveň
- určení individuální ceny pro každý obchodní případ
- základ ceny
- platební podmínky
- cenové nástroje podpory prodeje: slevy, rabaty, skonta
- cíl:
- dosažení nejlepší „čisté realizované ceny“ z každé objednávky (obchodního případu)
- prostředky:
- analýza cenového rozpětí - vějíře čistých cen (pocket price band)
- analýza čisté ceny (pocket price waterfall)
- vzájemná provázanost všech tří úrovní řízení cen
Spokojenost zákazníka
Výrobce brýlí v Tokiu:
- promítne zákazníkův obličej na obrazovku, ten si sám upravuje velikost, tvar, styl, barvu a čočky svých „ideálních“ brýlí, které jsou mu vyrobeny přímo na místě a na počkání
Mattel
- panenky Barbie - malé zákaznice si mohou vytvořit vlastní panenku - výběr ze 6 000 možností
Ritz Carlton
- informuje svůj personál o preferencích každého individuálního zákazníka (vč. případných diet, alergií… ) dříve, než se zákazník dostane na pokoj
BMW
- přes 60 % své produkce vyrábí na zakázku
Jak je důležité míti … spokojené zákazníky
- projevují tendenci k opakovaným nákupům,
- projevují větší sklon k věrnosti,
- jsou méně cenově citliví,
- rozšiřují svou pozitivní zkušenost s firmou formou doporučení svým známým
Spokojený zákazník je loajální
Vazba mezi spokojeností zákazníky a jejich věrností
Přínosy loajality zákazníků pro zisk firmy
ECSI
Proč si zákazníci nestěžují
- Jsou přesvědčeni, že jim to nepomůže
- Stěžovat si je těžké
- Mají pocit, že obtěžují
- Konkurence nabízí mnoho možností, jak se vyhnout firmě, která je neuspokojila