Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- „zahlcenost“ tradiční reklamou

- nové možnosti v direkt marketingu, práce s databázemi

  1. Komunikační mix

- propagace, publicita, podpora prodeje, přímý marketing, osobní prodej.

  1. Publicita

- je jakákoliv neplacená forma neosobní prezentace myšlenek, zboží nebo služeb.

- Jejím cílem je uvádět ve veřejnou známost různé aktivity, osobnosti, události apod.

  1. Reklama

- jde o placenou formu neosobní prezentace a podpory produktu, služeb či myšlenek.

- Reklama je chápána jako propagace v užším slova smyslu, kterou podniky využívají k přesvědčovací komunikaci s cílovými kupujícími a veřejností.

- Je to účelové informování a ovlivňování pomocí nenucených prostředků.

- Mezi nejčastější příklady reklamy můžeme zařadit reklamu v TV, v rádiu, v tisku, venkovní reklamu (např. billboardy, vitríny, MHD vozidla), vlastní tištěné brožury, audiovizuální snímky.

- Obvykle značně finančně náročná.

- Cíle reklamy:

- stimulování prodeje výrobků a služeb

- zvyšování věrnosti zákazníků určité značce

- vytváření image výrobků

- Čtyři etapy vývoje reklamy (G.J. Tellis)

1) Válka za nezávislost – občanská válka

- Tři hlavní položky: půda, uprchlí otroci a přeprava

- Základní prostředky: plakáty, letáky a novinové inzeráty

2) První světová válka

- Největší změny na trzích = největší změny v reklamě

- Tvorba značek (názvy, obaly, design…)

- Média: časopisy, poštovní katalogy a noviny

- Vznik reklamních agentur

3) První – druhá světová válka

- Růst regulace v oblasti reklamy (masový marketing na patentní léky)

- Začátek systematického měření v oblasti reklamy

- Nástup rádia = první celonárodní médium

4) Druhá světová válka - …

- Velký ekonomický růst – realizace odložených nákupů

- Televize = klíčové celonárodní médium

- „…reklama se stále více stává vědou…“

- Nástup strategického marketingu: orientace na spotřebitele, segmentace, cílený marketing a positioning.

- Nástup integrované marketingové komunikace

  1. Public Relations - PR

- Takový druh komunikačního působení společnosti na veřejnost, jehož posláním je vytvářet a udržovat pozitivní vztahy veřejnosti k podniku, jeho činnosti, výrobkům a službám.

- Důležitým znakem je důvěryhodnost.

- Cílem je vytváření pochopení pro činnost firmy, omezení negativních ohlasů na její aktivity atd.

- Kromě tohoto zaměření „navenek“ je součástí PR také působení dovnitř společnosti.

- Mezi ty nejvyhledávanější formy PR patří:

- působení na veletrzích,

- vydávání firemních časopisů,

- uveřejňování článků v tisku a rozhovorů v médiích,

- dokumentární filmy o produktech společnosti,

- sponzoring, charitativní projekty,

- uveřejňování výroční zprávy,

- pořádání odborných konferencí,

- využití politické lobby.

- je klíčovou součástí integrované marketingové komunikace, která spolu s technologickým pokrokem stále více nabývá na významu

Témata, do kterých materiál patří