Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Správně: Říkat pravdu, Uvést napřed fakta a pak vlastní názor, Dodržovat uzávěrku, Dávat velký pozor, co říkáte, Být připraven, že budete citováni, Pečlivě vše překontrolovat, Zkontrolovat všechna fakta a čísla

- Špatně: Lhát nebo zastírat fakta, Zveličovat, přehánět, ohánět se superlativy, Nebrat ohledy na uzávěrky, Měnit názor, Říkat „off record“ a čekat, že nebudete citováni, Ŕíkat „no comment“, Rozeslat něco, co nebylo odsouhlaseno těmi, za které mluvíte, Předpokládat, že novináři vše pochopili

  1. Základní podmínky úspěchu

1) Plánujte

- dlouhodobý a nepřetržitý proces, je v souladu s ostatními prvky komunikace, podporuje strategii brandu či prodej produktů a služeb

2) Udržujte si znalost prostředí

- vnějšího: média, novináři, konkurence, trendy…

- vnitřního: produkty a služby, změny, obchodní strategie, činnost ostatních útvarů (finance, HR apod.)…

3) Buďte kreativní

- ve výběru témat a v jejich zpracování, ve výběru komunikačních prostředků a v jejich kombinaci

4) Buďte korektní

- vůči novinářům, vůči klientovi (společnosti, managementu), vůči sobě

  1. Komunikační a mediální agentury

- Sdruženy v asociaci AKA a AČRA

- Evropská asociace reklamních agentur (EAAA)

- Nastudovat: scan str. 210 – Příklad, str. 210 – 224

  1. Volba komunikační strategie

- charakter výrobku

- stadium cyklu tržní životnosti výrobku

- cílová skupina zákazníků

- disponibilní zdroje

Průběh komunikačního procesu

KDO ŘÍKÁ – CO – JAKÝMI PROSTŘEDKY – KOMU – S JAKÝM ÚČINKEM

- odesílatel (komunikátor) – příjemce (komunikant)

- zakódování přenášeného sdělení do symbolické formy vyjádření

- přenos vybraným komunikačním kanálem

- zpětné dékodování

- Průběh procesu – obr. 7.1 (viz. scan, str. 199)

Základní kroky marketingové komunikace

- stanovení cílové skupiny

- příprava účinného komunikačního sdělení

- výběr média

- důležité je také určení zdroje zpráv a zajištění kanálů pro zpětnou vazbu

- Kroky marketingové komunikace – obr. 7.2 (viz. scan str. 200)

- Dále prostudovat: Kapitola 7.2.2 – 7.2.5 (viz. scan str. 200 - 203)

Tvorba komunikačního mixu

- stanovení komunikačních cílů (dle finančních prostředků)

- cíle: ekonomické a neekonomické

- typ produktu a typ trhu

- stádia nákupní připravenosti (zjistit stupeň vnímání a znalosti produktu či firmy, postoje, preference)

- stádia životního cyklu

Indikátory efektivnosti marketingové komunikace

- dosah komunikace

- dopad komunikace

- přímé indikátory

- indikátory zaměřené na dosažené změny postojů a chování

- dlouhodobé komplexní trackingové studie

- (viz. scan str. 218 – 221)

Výzkumy pro vytváření a hodnocení účinné komunikace

- výzkum trhu

- komunikační výzkum (srovnávací a specifické výzkumy)

- výzkum účinnosti prostředků a kampaní marketingové komunikace (pretesty, průběžné testy, následné testy – posttesty a trackingové studie)

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály