Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Správně: Říkat pravdu, Uvést napřed fakta a pak vlastní názor, Dodržovat uzávěrku, Dávat velký pozor, co říkáte, Být připraven, že budete citováni, Pečlivě vše překontrolovat, Zkontrolovat všechna fakta a čísla
- Špatně: Lhát nebo zastírat fakta, Zveličovat, přehánět, ohánět se superlativy, Nebrat ohledy na uzávěrky, Měnit názor, Říkat „off record“ a čekat, že nebudete citováni, Ŕíkat „no comment“, Rozeslat něco, co nebylo odsouhlaseno těmi, za které mluvíte, Předpokládat, že novináři vše pochopili
Základní podmínky úspěchu
1) Plánujte
- dlouhodobý a nepřetržitý proces, je v souladu s ostatními prvky komunikace, podporuje strategii brandu či prodej produktů a služeb
2) Udržujte si znalost prostředí
- vnějšího: média, novináři, konkurence, trendy…
- vnitřního: produkty a služby, změny, obchodní strategie, činnost ostatních útvarů (finance, HR apod.)…
3) Buďte kreativní
- ve výběru témat a v jejich zpracování, ve výběru komunikačních prostředků a v jejich kombinaci
4) Buďte korektní
- vůči novinářům, vůči klientovi (společnosti, managementu), vůči sobě
Komunikační a mediální agentury
- Sdruženy v asociaci AKA a AČRA
- Evropská asociace reklamních agentur (EAAA)
- Nastudovat: scan str. 210 – Příklad, str. 210 – 224
Volba komunikační strategie
- charakter výrobku
- stadium cyklu tržní životnosti výrobku
- cílová skupina zákazníků
- disponibilní zdroje
Průběh komunikačního procesu
KDO ŘÍKÁ – CO – JAKÝMI PROSTŘEDKY – KOMU – S JAKÝM ÚČINKEM
- odesílatel (komunikátor) – příjemce (komunikant)
- zakódování přenášeného sdělení do symbolické formy vyjádření
- přenos vybraným komunikačním kanálem
- zpětné dékodování
- Průběh procesu – obr. 7.1 (viz. scan, str. 199)
Základní kroky marketingové komunikace
- stanovení cílové skupiny
- příprava účinného komunikačního sdělení
- výběr média
- důležité je také určení zdroje zpráv a zajištění kanálů pro zpětnou vazbu
- Kroky marketingové komunikace – obr. 7.2 (viz. scan str. 200)
- Dále prostudovat: Kapitola 7.2.2 – 7.2.5 (viz. scan str. 200 - 203)
Tvorba komunikačního mixu
- stanovení komunikačních cílů (dle finančních prostředků)
- cíle: ekonomické a neekonomické
- typ produktu a typ trhu
- stádia nákupní připravenosti (zjistit stupeň vnímání a znalosti produktu či firmy, postoje, preference)
- stádia životního cyklu
Indikátory efektivnosti marketingové komunikace
- dosah komunikace
- dopad komunikace
- přímé indikátory
- indikátory zaměřené na dosažené změny postojů a chování
- dlouhodobé komplexní trackingové studie
- (viz. scan str. 218 – 221)
Výzkumy pro vytváření a hodnocení účinné komunikace
- výzkum trhu
- komunikační výzkum (srovnávací a specifické výzkumy)
- výzkum účinnosti prostředků a kampaní marketingové komunikace (pretesty, průběžné testy, následné testy – posttesty a trackingové studie)