Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- je součástí marketingových aktivit
- cílem jsou efekty na trhu: ( zvýšení trřního podílu, obratu apod.)
- mají vytvářet porozumění a důvěru mezi firmou a veřejností
- je zaměřena na širší veřejnost, kt. ůže ovlivnit činnost a hodnocení firmy
- je součástí celofiremní politiky
- cílem je získávání sympatií a kladných postojů
Sponzorství (sponzoring)
- komunikační technika umožňující koupit či finančně podpořit určitou událost, pořad, publikaci a různá díla tak, že organizace získá příležitost prezentovat svou obchodní značku, název či reklamní sdělení
- je založen na principu služby a protislužby
- např: sportovní, kulturní a sociální
Veletrhy a výstavy
- komplexní prezentace výsledků práce subjektů nejrůznějších oborů
- vytvářejí a udržují loajalitu zákazníků (osobní dialog se zákazníkem)
- obvyklé výstavy a veletrhy v délce 1 – 10 dnů (posílení obchodních vztahů a budování image)
- Komunikační specifika jsou:
- slouží ke komunikaci informací v daném oboru, představují i širší komunikační souvislosti, časoprostorová danost, působení na všechny smysly, slouží k PR a reklamě, využívají všechny prostředky KM
Virtuální veletrhy
- v ČR na serverech: http://veletrh.info.cz a http://e-veletrh.cz
- Prezentace podniku na internetu je: levnější, trvá po celý rok, je dostupná pro zájemce z celého světa, další doplňující služby, x ale je zde absence přímého kontaktu, nemožnost prohlédnout s a „osahat“ produkty ze všech stran
Event marketing
- je plánování, organizace a inscenace zážitků, které mají vyvolat psychické a emocionální podněty zprostředkované uvedenými akcemi zážitky
- cílem je podpora image společnosti a jejich produktů
- musí být začleněn do celého KM
- Charakteristiky eventu jsou:
- výjimečná událost, prožitek vnímaný smysly, komunikované sdělení
Přímý marketing
- Tržní aktivity, které vytvářejí přímý kontakt s cílovou skupinou zákazníků prostřednictvím pošty, telefonu (telemarketing), internetu a dalších médií.
- Jedná se o přímou nabídku produktu zákazníkovi, která směřuje ke splynutí reklamy a koupě.
- Možnosti: personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní kupóny, odpovědní zásilka, teleshopping, neadresný mail.
Osobní prodej
- osobní forma prezentace výrobku, často spojená s jeho předváděním, ke které dochází při osobním styku prodejce s jedním či několika zákazníky.
- využívá oboustranné komunikace mezi prodejcem a kupujícím zabezpečující uskutečnění koupě.
- Prodejci jsou speciálně vyškoleni v analýze zákazníka a v dovednosti ho usměrňovat.
Média
Utváření mediální scény v ČR
- Po listopadu 1989
- Boom médií a důvěry k nim
- Klíčová role v prvních letech transformace
- Privatizace tradičních deníků
- Nové typy médií: