Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- zjišťování situace bezprostředně po dodávce
- analýzy důvodů ztrát zákazníků
Metody pro plánování
- měření image
- výzkum spokojenosti zákazníků
Metody pro monitorování
- “falešné” nákupy
Metody pro měření kvality
- registrace stížností
- zjišťování situace bezprostředně po dodávce
- analýzy důvodů ztrát zákazníků
- měření image
- výzkum spokojenosti zákazníků
- “falešné” nákupy
Přednáška 5.4.2007
- doma v kompu
Přednáška 12.4.2007
Marketingový mix- Promotion / Marketingová komunikace
Motto: „Polovina peněž vynaložených na reklamu je zbytečná, ale která polovina to je?“ John Wenanecher
Cíle marketingové komunikace
- vyvolat zájem zákazníků o společnost a o její nabídku výrobků a služeb,
- udržet tento zájem,
- přimět zákazníky k jednání způsobem, který je pro společnost žádoucí (tj. stát se jejími loajálními zákazníky).
- marketingová komunikace si klade za cíl nejen oslovovat zákazníky, ale také působit na podstatné okolí společnosti a na zaměstnance společnosti samotné
Podstatné okolí společnosti
Postavení komunikačního mixu v managementu společnosti
Zaměření komunikačního působení
Na konečné spotřebitele: soutěže, kupony, vystavení zboží, vzorky, materiály o výrobcích, transparenty a plakáty( POP display)
Na obchodní mezičlánky: cena, rabat, srážky na propagaci, prodejní soutěže, vzorky, katalogy, obchodní výstavy
Pojmy
- marketingová komunikace = veškeré relevantní komunikace s trhem
- propagace (promotion) = cílevědomá a koncepční činnost komunikační povahy, která zprostředkovává specifické podněty mezi subjektem této činnosti a cílovou skupinou s cílem změnit její postoje a chování. Nadřazený pojem pro jednotlivé části komunikačního mixu a supluje termín marketingová komunikace.
- nástroje komunikačního mixu = jejich cílem je na základě informací ovlivňovat poznávací, motivační a rozhodovací procesy lidí v dané cílové skupině ve vztahu ke komunikovanému předmětu (produktu).
- Personalizovaná marketingová komunikace= one-to-one marketingová komunikace, má šanci zaujmout tím, že je konkrétně osobní, např: oslovení jménem, jedinečný obsah a grafika
- Společenská odpovědnost marketingové komunikace= marketingová komunikace musí být společensky zodpovědná (etika v reklamě), rada pro reklamu (www.rpr.cz), samoregulace reklamy
Integrovaná (jednotná) marketingová komunikace
„Řízení a kontrola veškeré komunikace směrem k trhu. Zajištění, aby postavení značky na trhu, charakteristika produktu a komunikační sdělení byly systematicky součástí každého prvku komunikace a byly předávány v rámci jednoduché konzistentní strategie.“
- Masový nástup v 90. letech.
- Reakce na technologické změny:
- rostoucí spektrum médií – internet, kabelové a satelitní TV, telekomunikace