Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- zjišťování situace bezprostředně po dodávce

- analýzy důvodů ztrát zákazníků

Metody pro plánování

- měření image

- výzkum spokojenosti zákazníků

Metody pro monitorování

- “falešné” nákupy

Metody pro měření kvality

- registrace stížností

- zjišťování situace bezprostředně po dodávce

- analýzy důvodů ztrát zákazníků

- měření image

- výzkum spokojenosti zákazníků

- “falešné” nákupy

  1. Přednáška 5.4.2007

- doma v kompu

  1. Přednáška 12.4.2007

  1. Marketingový mix- Promotion / Marketingová komunikace

Motto: „Polovina peněž vynaložených na reklamu je zbytečná, ale která polovina to je?“ John Wenanecher

  1. Cíle marketingové komunikace

- vyvolat zájem zákazníků o společnost a o její nabídku výrobků a služeb,

- udržet tento zájem,

- přimět zákazníky k jednání způsobem, který je pro společnost žádoucí (tj. stát se jejími loajálními zákazníky).

- marketingová komunikace si klade za cíl nejen oslovovat zákazníky, ale také působit na podstatné okolí společnosti a na zaměstnance společnosti samotné

  1. Podstatné okolí společnosti

  2. Postavení komunikačního mixu v managementu společnosti

  3. Zaměření komunikačního působení

Na konečné spotřebitele: soutěže, kupony, vystavení zboží, vzorky, materiály o výrobcích, transparenty a plakáty( POP display)

Na obchodní mezičlánky: cena, rabat, srážky na propagaci, prodejní soutěže, vzorky, katalogy, obchodní výstavy

  1. Pojmy

- marketingová komunikace = veškeré relevantní komunikace s trhem

- propagace (promotion) = cílevědomá a koncepční činnost komunikační povahy, která zprostředkovává specifické podněty mezi subjektem této činnosti a cílovou skupinou s cílem změnit její postoje a chování. Nadřazený pojem pro jednotlivé části komunikačního mixu a supluje termín marketingová komunikace.

- nástroje komunikačního mixu = jejich cílem je na základě informací ovlivňovat poznávací, motivační a rozhodovací procesy lidí v dané cílové skupině ve vztahu ke komunikovanému předmětu (produktu).

- Personalizovaná marketingová komunikace= one-to-one marketingová komunikace, má šanci zaujmout tím, že je konkrétně osobní, např: oslovení jménem, jedinečný obsah a grafika

- Společenská odpovědnost marketingové komunikace= marketingová komunikace musí být společensky zodpovědná (etika v reklamě), rada pro reklamu (www.rpr.cz), samoregulace reklamy

  1. Integrovaná (jednotná) marketingová komunikace

„Řízení a kontrola veškeré komunikace směrem k trhu. Zajištění, aby postavení značky na trhu, charakteristika produktu a komunikační sdělení byly systematicky součástí každého prvku komunikace a byly předávány v rámci jednoduché konzistentní strategie.“

- Masový nástup v 90. letech.

- Reakce na technologické změny:

- rostoucí spektrum médií – internet, kabelové a satelitní TV, telekomunikace

Témata, do kterých materiál patří