Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Zapsané označení původu smí užívat pouze zapsaní uživatelé a nelze na ně poskytovat licenci.

  1. Balení produktů

- Balení představuje činnosti spojené s navrhováním a výrobou obalů na produkty.

- Krabice nebo obaly výrobků = balení.

- Příklad: Old Spice

Primární balení – lahvička vody po holení

Sekundární balení – lahvička je v kartonové krabici

Přepravní balení – šest kartonových krabic s lahvičkami je umístěno do bedny z lepenky

Funkce obalu:

- ochrana proti vlhkosti a klimatickým vlivům

- ochrana proti poškození a odebrání obsahu

- usnadnění přepravy a skladování

- snadnost identifikace zboží

- usnadnění aplikace produktu a jeho dávkování

- u spotřebního zboží – komunikační funkce obalu (součástí je i funkce informační – informace o konkurenční výhodě, hodnotě produktu, užitcích a vlastnostech a informace předepsané konkrétními předpisy – jméno a adresa výrobce, datum výroby, minimální trvanlivost, složení, kalorická hodnota), snadné ukládání a předvádění zboží při samoobslužném prodeji

- pozor na předpisy patentové ochrany (např. jsou chráněny tvary některých láhví).

- značky Klasa, CzechMade, Bio výrobek

- řešení obalu (barevnost, grafika, motivy, kvalita materiálu) → mělo by korespondovat s cílovým image, pozicí výrobku a jeho značky u zákazníků

  1. Jakost a marketing

- Marketingová orientace na poskytování hodnot, odpovídajících potřebám zákazníků a předčící konkurenci, odpovídá i současný systém managementu (SMJ) jakosti dle ISO norem řady 9000.

- Rozvoj komplexního řízení jakosti, které je zakotveno i do strategických pohledů podniku a orientuje se na spokojenost zákazníků (dle japonského pohledu J.M.Jurana).

- Podle ISO norem je jakost definována jako soubor vlastností produktu, které mají vliv na jeho schopnost uspokojit potřeby zákazníka.

- U hmotných produktů jsou to především vlastnosti samotného výrobku jako: technické a funkční vlastnosti, bezpečnost, spolehlivost, ekologické, ekonomika provozu, trvanlivost a životnost, atd.

- Další parametry spojené s prodejem: schopnost dodat včas, ve správném množství, na správné místo a poskytnout servis.

- Získání certifikací je konkurenční výhodou, často i nutností.

Důraz i na ekologické nároky na výrobu a dopady na okolí

  1. Přednáška 5 29.3.2007

  1. Marketingový mix- Price / Cena

  1. Cena jako nástroj marketingové strategie a taktiky

Význam ceny

- Jediný prvek MM vytvářející příjmy pro podnik.

- Důležitá pro zákazníky – určuje množství pen. prostředků, jichž se musí zříci.

- Psychologické aspekty ceny.

- Prvek konkurenčního boje.

- Cena nemusí být vždy vyjádřena v peněžní formě.

Důležitost vnímání a prožívání cen spotřebiteli

- Prožívání ceny v rovině „levný-drahý“

- Prožívání výhody – „výhodné ceny“

- Prožívání kvality

Témata, do kterých materiál patří