Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Hlavními příčinami neúspěchu společnosti na trhu (zhruba ze tří čtvrtin) jsou chyby způsobené nedostatkem informací o trhu, nedůvěrou managementu firem k získaným marketingovým informacím, vysokými náklady na zavádění nového produktu a podceněním rizik.
- Podnik se rozhoduje o nejvhodnější strategii při tvorbě nového produktu na základě analýz vnějších a vnitřních podmínek nebo operativních zdrojů informací od zákazníků. Zcela nový nebo inovovaný produkt je tedy tvořen:
Na základě přímých požadavků a objednávek od zákazníků
Na základě analýzy trhu, požadavků a postojů zákazníků, analýzy konkurence, analýz dodavatelů a odběratelů a analýzy vlastních schopností a možností podniku. Tento proces se skládá z následujících základních kroků:
- hledání nového nápadu (zaměstnanci, zákazníci, konkurence atd.)
- výběr námětů (co vyhovuje nejlépe požadavkům trhu – zákazníkům)
- podnikatelské analýzy (silné a slabé stránky podniku)
- výběr marketingové strategie
- rozvoj produktu
- testování trhu, určení tržní strategie (dopadů prodeje produktu)
- uvedení na trh (nejlépe postupně podle vybraných segmentů)
Marketingový vývoj a zavádění nových produktů
- zahrnuje kategorie:
- vývoj zcela nového produktu (produkty nově řešící problémy zákazníka nebo představující výrazně vyšší hodnotu)
- zdokonalení stávajících produktů (vyšší hodnota)
- rozšíření řady stávajících produktů o další modifikace (nabídka doplňkových užitků)
- vytvoření nových kontur vnímání produktu nebo změna pozice produktu na trhu
Charakteristiky inovací, které ovlivňují přijetí inovací zákazníky
- relativní výhoda
- kompatibilita
- stupeň komplexnosti
- možnost vyzkoušení
- rychlost, s níž se projeví efekt nového výrobku
Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků
- V oblasti orientace řídících pracovníků:
- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků
- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh
- V oblasti řídících postupů:
- nekvalitně provedený výzkum trhu
- neexistence inovační strategie firmy
- V oblasti organizace:
- pomalé (nepružné) rozhodování
- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary
- neefektivní organizační struktura
- nedostatek kvalifikovaných odborníků, kteří ovládají jak technické disciplíny, tak manažerské a obchodní přístupy
Úmrtnost nových výrobkových nápadů
Značka - „Brand“
Brand name - značkové jméno
Brand mark - symbol značky
Trademark - (zapsaná) obchodní značka, ochranná známka
Copyright ©
Čtyři hierarchické stupně značky:
- firemní značka (Škoda Volkswagen)
- značka spojená s konkrétními řadami nabídky (Škoda)
- značka produktu (Škoda Octavia)
- označení konkrétního typu produktu dané výrobní značky (Škoda Octavia Combi Classic)