Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- služby zvyšují přidanou hodnotu výrobku pro zákazníka.

- pro mnoho podniků i tyto služby tvoří významnou část jejich zisků a mají důležitý vliv na spokojenost jejich zákazníků.

- doprovodné služby představují systém dodání produktu, tzn. způsob, jak se se zákazníkem jedná během obchodní transakce.

- Zahrnují jak lidský faktor (zaměstnance společnosti), tak použité postupy (metody, praktiky, způsoby práce).

- Klasifikace podle Lalondeho a Zinszera (1976)

- předprodejní, nebo-li předtransakční služby: jsou formovány a poskytovány před realizací předpokládané transakce a mají vytvořit příhodné prostředí pro skutečné poskytnutí konkrétní služby).

- prodejní, nebo-li transakční služby: tyto služby souvisí s vlastním prodejem a s přechodem užitku od poskytovatele k zákazníkovi.

- poprodejní, nebo-li potransakční služby: jsou to všechny aktivity, které podporují výrobek ve fázi jeho používání a zabezpečují faktickou realizaci.

- Služby společnosti IKEA

Doprovodné služby:

- Transportní služba, montážní služby, služba bytového konzultanta, plánování kuchyní, možnost využití služby ušití (do 14 dnů), pracovny IKEA, možnost vrácení zboží (do 90 dnů s dokladem + původní balení), tříletá záruka, prodej na splátky prostřednictvím společnosti CETELEM ČR, a.s. (zboží od 3 000 Kč, úvěr do výše 200 000 Kč)

Služby spojené s využitím internetových stránek společnosti:

- Virtuální katalogy a zdarma objednání jejich sortimentu, možnost vyhledat, zda je požadované zboží na skladě v požadované prodejně, využít možnost zaslání dotazu přes speciální internetový formulář, využití možnosti FAQ, objednávka montáže, objednávka bytového konzultanta a plánování kuchyní a pracoven

Doplňkové služby:

- Bezplatné parkováním, restaurace, kavárna a bistro, dárkové karty (vklad částky), dětský koutek (menu, akce, přebalovací pulty), švédský obchůdek, akce (týdenní slevy, Sv. Mikáláš a Sv. Lucie)

Servis

- Předprodejní, prodejní, záruční, pozáruční

  1. Takticko – operativní řízení produktu

- rozhodnutí o struktuře výrobního (obchodního) sortimentu

- spolupráce při rozhodování o komplexním řízení jakosti produktů

- opatření v jednotlivých stadiích životnosti produktu

- rozhodnutí o stabilizaci určité části nabídky

- rozhodnutí o eliminaci vybraných produktů

- rozhodnutí o doprovodných službách

- rozhodnutí o zavedení nových produktů

  1. Produktový (výrobkový) mix

- Je to sortiment všech výrobků a služeb, které konkrétní výrobce (producent) nabízí k prodeji svým zákazníkům.

- Produktový mix má určitou šířku, délku, hloubku a konzistenci.

- Šířka výrobkového mixu svědčí o tom, kolik různých výrobkových řad podnik produkuje (v našem případě 4)

- Délka výrobkového mixu udává celkový počet položek ve výrobkovém mixu (v našem případě 13 položek)

Témata, do kterých materiál patří