Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- služby zvyšují přidanou hodnotu výrobku pro zákazníka.
- pro mnoho podniků i tyto služby tvoří významnou část jejich zisků a mají důležitý vliv na spokojenost jejich zákazníků.
- doprovodné služby představují systém dodání produktu, tzn. způsob, jak se se zákazníkem jedná během obchodní transakce.
- Zahrnují jak lidský faktor (zaměstnance společnosti), tak použité postupy (metody, praktiky, způsoby práce).
- Klasifikace podle Lalondeho a Zinszera (1976)
- předprodejní, nebo-li předtransakční služby: jsou formovány a poskytovány před realizací předpokládané transakce a mají vytvořit příhodné prostředí pro skutečné poskytnutí konkrétní služby).
- prodejní, nebo-li transakční služby: tyto služby souvisí s vlastním prodejem a s přechodem užitku od poskytovatele k zákazníkovi.
- poprodejní, nebo-li potransakční služby: jsou to všechny aktivity, které podporují výrobek ve fázi jeho používání a zabezpečují faktickou realizaci.
- Služby společnosti IKEA
Doprovodné služby:
- Transportní služba, montážní služby, služba bytového konzultanta, plánování kuchyní, možnost využití služby ušití (do 14 dnů), pracovny IKEA, možnost vrácení zboží (do 90 dnů s dokladem + původní balení), tříletá záruka, prodej na splátky prostřednictvím společnosti CETELEM ČR, a.s. (zboží od 3 000 Kč, úvěr do výše 200 000 Kč)
Služby spojené s využitím internetových stránek společnosti:
- Virtuální katalogy a zdarma objednání jejich sortimentu, možnost vyhledat, zda je požadované zboží na skladě v požadované prodejně, využít možnost zaslání dotazu přes speciální internetový formulář, využití možnosti FAQ, objednávka montáže, objednávka bytového konzultanta a plánování kuchyní a pracoven
Doplňkové služby:
- Bezplatné parkováním, restaurace, kavárna a bistro, dárkové karty (vklad částky), dětský koutek (menu, akce, přebalovací pulty), švédský obchůdek, akce (týdenní slevy, Sv. Mikáláš a Sv. Lucie)
Servis
- Předprodejní, prodejní, záruční, pozáruční
Takticko – operativní řízení produktu
- rozhodnutí o struktuře výrobního (obchodního) sortimentu
- spolupráce při rozhodování o komplexním řízení jakosti produktů
- opatření v jednotlivých stadiích životnosti produktu
- rozhodnutí o stabilizaci určité části nabídky
- rozhodnutí o eliminaci vybraných produktů
- rozhodnutí o doprovodných službách
- rozhodnutí o zavedení nových produktů
Produktový (výrobkový) mix
- Je to sortiment všech výrobků a služeb, které konkrétní výrobce (producent) nabízí k prodeji svým zákazníkům.
- Produktový mix má určitou šířku, délku, hloubku a konzistenci.
- Šířka výrobkového mixu svědčí o tom, kolik různých výrobkových řad podnik produkuje (v našem případě 4)
- Délka výrobkového mixu udává celkový počet položek ve výrobkovém mixu (v našem případě 13 položek)