Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Mimo tuto základní šestici stojí dvě okrajové, extrémní kategorie populace - "realizátoři" a "bojující"

Realizátoři (6 % populace): jsou to úspěšní, vynalézaví, aktivní a neúnavní lidé s přebytkem všech druhů zdrojů. Image je pro ně důležitá nikoli jako důkaz síly nebo postavení, ale jako projev vkusu, nezávislosti a charakteru.

Bojující (11 % populace): jedná se o nejstarší věkové kategorie obyvatelstva, většinou o lidi chudé a nevzdělané. Žijí ze dne na den a jejich život je tak trochu každodenní boj o zítřejší den. Jejich spotřební potenciál je nejnižší.

  1. Kritéria segmentace Průmyslový trh

Specifika průmyslového trhu

- větší obrat ve srovnání se spotřebitelským trhem,

- méně početný trh

- odvozená poptávka - zařazení do průmyslového hodnotového řetězce, individualizovaná produkce

- větší výkyvy průmyslové poptávky

- 80/20 - úzké dodavatelsko-odběratelské vztahy, geografická koncentrace zákazníků

- malá cenová pružnost

- kupujícím je organizace (DMU)

- kvalifikované rozhodování, značné riziko rozhodování o nákupu, možnost mimoekonomických vlivů

- menší dosažitelnost těch, kdo rozhodují o nákupech

- menší úroveň organizovanosti průzkumu

- nižší výdaje na marketingový průzkum

Členové DMU

Uživatelé - budou zboží nebo službu užívat

Předepisovatelé - určují charakter nakupovaného výrobku nebo služeb

Poradci - dodávají informace o dodavatelích nebo výběrová kriteria

Nákupčí - mají formální odpovědnost za vyhledávání a výběr dodavatelů

Rozhodovatelé - mají moc říci ano či ne k nákupu, mají poslední slovo

Filtry - kontrolují informace nebo komunikaci nákupní skupiny

Hlediska segmentace:

- Velikost (měřena počtem zaměstnanců, počtem provozoven, prodejen, obratem...)

- Typ organizace (výrobní, nevýrobní, vládní, veřejné služby, armáda, rozpočtová, příspěvková...)

- Geografické - řada odvětví je výrazně geograficky koncentrována

- Typ nákupní situace (opakovaný nákup, modifikovaný opakovaný nákup, nový nákup)

  1. Závěr

- nelze uspokojit požadavky všech zákazníků

- segmentace směřuje k rozdělení trhu na menší části a slouží k vytvoření stejnorodých (homogenních) skupin zákazníků, jejichž obsluha je snadnější.

- potřeby v segmentech jsou homogenní

- segmenty se vzájemně odlišují (umístěním, možnostmi, chováním, názory, požadavky, preferencemi)

- tržním segmentem je tedy určitá skupina zákazníků s velmi podobnou situací ve vztahu na určitou skupinu výrobků.

- při segmentaci trhu a jeho následném pokrytí nabídkou jde o analýzu celkového trhu a následnou volbu těch jeho částí, které můžeme obsloužit lépe než konkurence.

Pozice výrobku na trhu

- vyjadřuje jeho vztah k výrobkům konkurenčním podle toho, jaké místo zaujímá v myslích konzumentů.

- bude-li totiž výrobek zákazníky vnímán přesně tak, jako výrobky ostatní, nebude-li se od srovnatelných výrobků něčím odlišovat, nebudou mít zákazníci žádný důvod k tomu, aby ho kupovali.

Témata, do kterých materiál patří