Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Odvětví silniční kamionové dopravy je silně konkurenční a poskytuje možnost vstupu nových konkurentů. Fixní náklady jsou sice vysoké, ale díky současné nabídce finančních domů, které nabízí firmám širokou škálu financování, jsou stále dostupné. Odvětví však vyžaduje od svých provozovatelů perfektní znalost dopravní problematiky.

- Malou dopravní společnost, která nemá dostatek zkušeností může finančně položit např. pouhá jedna silniční nehoda, při níž vysype náklad a vozidlo je na odpis. V současné době je stav v odvětví neutěšený. Podniky bojují s nedostatkem vozidel z důvodu velké poptávky po dopravě ze strany klientů. Je tedy také vhodné období pro rozvoj společností – nákup nových vozidel, výstavba logistických center, apod.

- Hrozba vstupu je na střední úrovni. V dnešní době je určité riziko, že se může zvyšovat díky neutěšené poptávce ze strany klientů. Při tvorbě business strategie a marketingové strategie je důležité vytvořit pevné vazby s klienty, využít přebytku poptávky k rozšíření vozového parku a oslovit nové klienty.

  1. (Porterův model) - Hrozba substitutů

- V silniční kamionové dopravě je možno nazvat substituty například lodní, leteckou či železniční dopravou. Tímto se však zatím analyzovaná společnost zatím netrápí. Klienti využívající dopravní služby zatím takovou možnost nemají a všechny uvedené substituty jsou vhodné spíše pro větší vzdálenosti (Afrika, Čína, USA apod.)

- Hrozba substitutů je velmi nízká.

  1. (Porterův model) - Rivalita společností působících na daném trhu

- V odvětví kamionové dopraví působí velké množství podniků. To znamená, že jde o trh s velkým počtem konkurentů. Ještě před dvěmi lety byla rivalita v odvětví až neúnosná, ale plno podniků skončilo se svým působením na trhu a hodně dopravců se ocitlo ve finanční krizi.

- Situace vyžadovala velkou opatrnost v přebírání zakázek od spedičních podniků, které se „nabalovaly“ a zadávaly zakázky, i když bylo jasné, že na firmu je uvalen konkurs. Za tyto zakázky pak peníze vymáhaly, ale už dále neplatily.

- Stáhly tak s sebou další spoustu menších firem.

- Vlivem vysoké konkurenční rivality byly většiny cen doprav staženy na úplné minimum a právě na tom ztroskotalo další velké množství firem, které si nemohly dovolit jezdit za tak nízké ceny.

- Dnešní situace je poněkud jiná. Poptávka se zvýšila a i když na trhu působí stále velké množství dopravců, počet vozidel stále nestačí uspokojit poptávku. Ceny doprav se tedy opět zvedají a to umožňuje současným subjektům působícím na trhu se dále rozvíjet.

- Rivalita v odvětví je všeobecně vysoká. Současná situace, která však nelze být považována stoprocentně za dlouhotrvající je třeba využít v tvorbě vhodné strategie, jak nabídnout klientovi lepší podmínky, než konkurence.

Témata, do kterých materiál patří