Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Navázat pevné vztahy a stát se tak pro mnoho zákazníků tzv.“dvorním dodavatelem dopravy“.
Analýza vnitřního prostředí společnosti
Součástí této analýzy jsou: Analýza současných marketingových cílů a strategií, Analýza marketingového mixu, SWOT analýza, další
SWOT analýza
Silné stránky
dvanáct let na trhu, spolupráce s velkým počtem významných podniků ve stejném oboru, dostatečná klientská základna, nový vozový park, skladovací plochy
Slabé stránky
nevhodné místo pro sídlo společnosti (nedostatek parkovací plochy pro LKW), podnik je v budově v nájmu (velké finanční zatížení), fluktuace zaměstnanců (řidiči)
Příležitosti
rozšíření stálých zákazníků, zvýšení ceny doprav
Hrozby
časté výkyvy v kurzu české měny, ubývání stálých zákazníků (především vlivem nevyhovujících rozměrů návěsů)
Stanovení marketingových cílů a strategií
Dlouhodobí cíle (na 2 – 5 let):
- zvýšení obratu společnosti o X % a zároveň zisku společnosti
- získání min. 30 nových klientů z řad výrobních podniků
- vybudování vlastního areálu s možností skladovacích prostor
Krátkodobé cíle (na 1 rok):
- vybudování vlastního stání pro vozový park
- nákup nových návěsů s větším objemem a velkoobjemové soupravy
- snížit fluktuaci řidičů
- zlepšit fungování existujícího satelitního systému
Jaké strategie společnost zvolí k dosažení svých cílů? (zkráceno)
- Pro zvýšení ziskovosti – snaha o vyšší ceny doprav u klientů.
- Pro zvýšení obratu - získat více stálých klientů a zvýšit počet vozidel.
- K získání nové klientely - nákup nových návěsů, které umožní větší variabilitu převáženého zboží.
- K vylepšení fungování existujícího satelitního systému - pořídit nové výkonnější počítačové vybavení, které je v současné době sice na dobré úrovni, ale pro satelitní systém není stále dostačující. Komunikace je tak pomalá a informace neúplné. Je to důležité zejména pro klienty, kteří na zboží spěchají a chtějí vědět, kde se momentálně jejich náklad nachází.
Kontrola plnění našich cílů
- Kontrola zvýšení ziskovosti bude prováděna pomocí nového softwarového programu (aplikace leden 2007). Umožní okamžitý přehled o tržbách u jednotlivého klienta, přehledy neplatičů, okamžitou bonitu podniků atd.
- Stejným způsobem bude možno najít informace o dopravcích a o jejich spolehlivosti, a to na základě vnitropodnikových údajů, které budou do databáze doprav ukládány.
- Systém navíc umožní počítačové vyhodnocení úspěšnosti každého vozidla zvlášť za dané období.
- Se zavedením nového softwarového systému je již naplánována i koupě nového počítačového vybavení, které umožní rychlé fungování nového systému a také zrychlení fungování satelitního systému.
Vyhodnocení a závěr