Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Navázat pevné vztahy a stát se tak pro mnoho zákazníků tzv.“dvorním dodavatelem dopravy“.

  1. Analýza vnitřního prostředí společnosti

Součástí této analýzy jsou: Analýza současných marketingových cílů a strategií, Analýza marketingového mixu, SWOT analýza, další

  1. SWOT analýza

Silné stránky

dvanáct let na trhu, spolupráce s velkým počtem významných podniků ve stejném oboru, dostatečná klientská základna, nový vozový park, skladovací plochy

Slabé stránky

nevhodné místo pro sídlo společnosti (nedostatek parkovací plochy pro LKW), podnik je v budově v nájmu (velké finanční zatížení), fluktuace zaměstnanců (řidiči)

Příležitosti

rozšíření stálých zákazníků, zvýšení ceny doprav

Hrozby

časté výkyvy v kurzu české měny, ubývání stálých zákazníků (především vlivem nevyhovujících rozměrů návěsů)

  1. Stanovení marketingových cílů a strategií

Dlouhodobí cíle (na 2 – 5 let):

- zvýšení obratu společnosti o X % a zároveň zisku společnosti

- získání min. 30 nových klientů z řad výrobních podniků

- vybudování vlastního areálu s možností skladovacích prostor

Krátkodobé cíle (na 1 rok):

- vybudování vlastního stání pro vozový park

- nákup nových návěsů s větším objemem a velkoobjemové soupravy

- snížit fluktuaci řidičů

- zlepšit fungování existujícího satelitního systému

Jaké strategie společnost zvolí k dosažení svých cílů? (zkráceno)

- Pro zvýšení ziskovosti – snaha o vyšší ceny doprav u klientů.

- Pro zvýšení obratu - získat více stálých klientů a zvýšit počet vozidel.

- K získání nové klientely - nákup nových návěsů, které umožní větší variabilitu převáženého zboží.

- K vylepšení fungování existujícího satelitního systému - pořídit nové výkonnější počítačové vybavení, které je v současné době sice na dobré úrovni, ale pro satelitní systém není stále dostačující. Komunikace je tak pomalá a informace neúplné. Je to důležité zejména pro klienty, kteří na zboží spěchají a chtějí vědět, kde se momentálně jejich náklad nachází.

Kontrola plnění našich cílů

- Kontrola zvýšení ziskovosti bude prováděna pomocí nového softwarového programu (aplikace leden 2007). Umožní okamžitý přehled o tržbách u jednotlivého klienta, přehledy neplatičů, okamžitou bonitu podniků atd.

- Stejným způsobem bude možno najít informace o dopravcích a o jejich spolehlivosti, a to na základě vnitropodnikových údajů, které budou do databáze doprav ukládány.

- Systém navíc umožní počítačové vyhodnocení úspěšnosti každého vozidla zvlášť za dané období.

- Se zavedením nového softwarového systému je již naplánována i koupě nového počítačového vybavení, které umožní rychlé fungování nového systému a také zrychlení fungování satelitního systému.

  1. Vyhodnocení a závěr

Témata, do kterých materiál patří