PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
odpovídajícího učiva
 obsah vzdělávání je v RVP strukturován nadpředmětově podle vzdělávacích oblastí a
obsahových okruhů
 
Dvojúrovňová koncepce kurikula 
  národní kurikulum či rámcový vzdělávací program stanovují východisko 
  školy si na jeho základě tvoří své školní kurikulum 
  kurikulární tvorba dává odpověď na 7 základních otázek 
o
proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek, s jakými očekávanými efekty vzdělávat 
 
Didaktická transformace Didaktická transformace je přizpůsobení vzdělávacího obsahu poznávacím schopnostem žáků. 
S jejími  formami  se  můžeme  setkat  už  v dílech  Komenského,  Pestalozziho  a  Herbarta. 
V minulosti  se  s v souvislosti  s tímto  procesem  používaly  termíny  didaktické  zjednodušení 
nebo didaktická redukce. Naopak relativně novým konceptem je didaktická rekonstrukce, která 
do procesu zapojuje také zpětnou vazbu žáků. 
Součástí  didaktické  transformace  je  didaktická  analýza.  Vyjadřuje  rozbor  učiva  po  stránce 
didaktické (toho co se mají studující naučit). Jedná se o analýzu pojmovou (hledání pojmů), 
vztahovou (hledání vztahů mezi pojmy) a operační (hledání činností, kterými dojde k osvojení).  
Didaktická transformace= výběr, diferenciace, uspořádání učiva 
Čtyři roviny kurikula: 
  Oborové obsahy,  
  Obsahy na úrovni škol a programů 
  Obsahy výuky 
  Obsah obohacené učícím se jedincem 
Tři roviny transformace:
  Ontodidaktická transformace (mezi 1, 2) 
  Psychodidaktická  transformace  (mezi  2,3)-  určitý  obsah  (vymezen  v učebních 
dokumentech) je třeba zapracovat do učiva pro vyučovací hodinu
 Kognitivní transformace (mezi 3,4)- co si z toho odneseme jako studenti
