Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

odpovídajícího učiva 

  obsah vzdělávání je v RVP strukturován nadpředmětově podle vzdělávacích oblastí a 

obsahových okruhů 

 
Dvojúrovňová koncepce kurikula 

  národní kurikulum či rámcový vzdělávací program stanovují východisko 
  školy si na jeho základě tvoří své školní kurikulum 
  kurikulární tvorba dává odpověď na 7 základních otázek 

proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek, s jakými očekávanými efekty vzdělávat 
 
Didaktická transformace Didaktická transformace je přizpůsobení vzdělávacího obsahu poznávacím schopnostem žáků. 
S jejími  formami  se  můžeme  setkat  už  v dílech  Komenského,  Pestalozziho  a  Herbarta. 
V minulosti  se  s v souvislosti  s tímto  procesem  používaly  termíny  didaktické  zjednodušení 
nebo didaktická redukce. Naopak relativně novým konceptem je didaktická rekonstrukce, která 
do procesu zapojuje také zpětnou vazbu žáků. 

Součástí  didaktické  transformace  je  didaktická  analýza.  Vyjadřuje  rozbor  učiva  po  stránce 
didaktické (toho co se mají studující naučit). Jedná se o analýzu pojmovou (hledání pojmů), 
vztahovou (hledání vztahů mezi pojmy) a operační (hledání činností, kterými dojde k osvojení).  
Didaktická transformace= výběr, diferenciace, uspořádání učiva 
Čtyři roviny kurikula: 

  Oborové obsahy,  
  Obsahy na úrovni škol a programů 
  Obsahy výuky 
  Obsah obohacené učícím se jedincem 

Tři roviny transformace: 

  Ontodidaktická transformace (mezi 1, 2) 
  Psychodidaktická  transformace  (mezi  2,3)-  určitý  obsah  (vymezen  v učebních 

dokumentech) je třeba zapracovat do učiva pro vyučovací hodinu 

  Kognitivní transformace (mezi 3,4)- co si z toho odneseme jako studenti 

Témata, do kterých materiál patří