PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
5. Přehled rozpracování obsahu vzdělávání v RVP do ŠVP
formou tabulky vyjádřeno, jaké jsou vzdělávací oblasti a obsahové okruhy RVP
rozvrženy do jednotlivých vyučovacích předmětů a dalších vzdělávacích aktivit
6. Učební osnova
UO je pedagogický dokument, který vymezuje didaktickou koncepci
jednotlivých vyučovacích předmětů a kurzů
části UO:
I. Záhlaví: název předmětu a hodinová dotace (týdenní i celková)
II. Pojetí vyučovacího předmětu (tzv. preambule - úvodní část) - vysvětluje
nejzávažnější přístupy, podle kterých jsme učivo a výsledky vzdělávání
konstruovali
III. Rozpis učiva a výsledků vzdělávání
Pojetí vyučovacího předmětu má tyto části: obecný síl, charakteristiku učiva, cíle
vzdělávání v oblasti citů, postojů hodnot a preferencí, výukové strategie (pojetí
výuky), hodnocení výsledků žáků, popis přínosu předmětu k rozvoji klíčových
kompetencí a aplikaci průřezových témat
7. Personální a materiální zabezpečení vzdělávání (kvalifikovanost učitelů, vybavení atd
....)
8. Spolupráce se sociálními partnery při realizaci ŠVP (spolupráce se zaměstnavateli,
spolupráce s rodiči
Tvorba školního vzdělávacího programu Přípravné práce
Motivace celého sboru pro tvorbu ŠVP
Samostudium – RVP, metodika tvorby ŠVP
Analýza práce školy, sebehodnocení
Debata se sociálními partnery – jejich představy o profilu absolventů oboru
Vlastní vize – v čem se budeme profilovat, v čem se chceme lišit od jiných škol
Vznik pracovních týmů, rozdělení funkcí a odpovědnosti; časový harmonogram
Příprava šablon
Vlastní tvorba ŠVP
Tvorba profilu absolventa
Vytvoření učebního plánu
Debata o tom, jak se bude ŠVP realizovat, začlenění rozvoje klíčových kompetencí a