Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Klíčové kompetence podle evropského referenčního rámce  Komunikace v mateřském jazyce 
  Komunikace v cizích jazycích 
  Matematická kompetence a základní kompetence v oblasti vědy a technologií 
  Kompetence k práci s digitálními technologiemi 
  Kompetence k učení 
  Kompetence sociální a občanské 
  Smysl pro iniciativu a podnikavost 
  Kulturní povědomí a chápání uměleckého vyjádření 
 
Klíčové kompetence
 

a)  kompetence k učení 
b)  kompetence k řešení problémů 
c)  komunikativní kompetence 
d)  personální a sociální kompetence 
e)  občanské kompetence a kulturní povědomí 
f)  kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám 
g)  matematické kompetence 
h)  kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat 

s informacemi 

 
Průřezová témata
 

  rozvíjejí  osobnostní,  sociální  a  morální  vlastnosti  a  potřeby  žáků,  zdůrazňují 

multikulturní,  demokratický,  globální  a  proevropský  aspekt  výchovy  a  vzdělávání. 
Poskytují  žákům  základní  úroveň  mediální  gramotnosti  a  vedou  je  k  pochopení 
důležitosti odpovědného environmentálního jednání. 

Témata: 

  Občan v demokratické společnosti 
  Člověk a životní prostředí 
  Člověk a svět práce 
  Informační a komunikační technologie 

6. Vývoj koncepcí vyučování – vymezení pojmů koncepce a pojetí výuky. Historické a 
moderní koncepce vyučování. Faktory působící změny v podobě vyučování a učení. 
Alternativní a inovativní pedagogické směry. 
 
Koncepce
 
  Koncepce  vyučování  je  pojetí  formální  i  procesuální  stránky  vyučování,  které  se  v 
pedagogické  praxi  odráží  v  podobě  výběru  cílů,  obsahu,  podmínek,  zásad,  organizačních 
forem, prostředků a metod vyučování a v pojetí vztahu učitele a žáka ve výuce. Koncepce výuky 
jsou ucelené a nezávislé na subjektivních názorech dané představy. 
 
Koncepce = reálně uskutečňované pojetí vyučování 

Témata, do kterých materiál patří