PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Klíčové kompetence podle evropského referenčního rámce Komunikace v mateřském jazyce
Komunikace v cizích jazycích
Matematická kompetence a základní kompetence v oblasti vědy a technologií
Kompetence k práci s digitálními technologiemi
Kompetence k učení
Kompetence sociální a občanské
Smysl pro iniciativu a podnikavost
Kulturní povědomí a chápání uměleckého vyjádření
Klíčové kompetence
a) kompetence k učení
b) kompetence k řešení problémů
c) komunikativní kompetence
d) personální a sociální kompetence
e) občanské kompetence a kulturní povědomí
f) kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
g) matematické kompetence
h) kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat
s informacemi
Průřezová témata
rozvíjejí osobnostní, sociální a morální vlastnosti a potřeby žáků, zdůrazňují
multikulturní, demokratický, globální a proevropský aspekt výchovy a vzdělávání.
Poskytují žákům základní úroveň mediální gramotnosti a vedou je k pochopení
důležitosti odpovědného environmentálního jednání.
Témata:
Občan v demokratické společnosti
Člověk a životní prostředí
Člověk a svět práce
Informační a komunikační technologie
6. Vývoj koncepcí vyučování – vymezení pojmů koncepce a pojetí výuky. Historické a
moderní koncepce vyučování. Faktory působící změny v podobě vyučování a učení.
Alternativní a inovativní pedagogické směry.
Koncepce
Koncepce vyučování je pojetí formální i procesuální stránky vyučování, které se v
pedagogické praxi odráží v podobě výběru cílů, obsahu, podmínek, zásad, organizačních
forem, prostředků a metod vyučování a v pojetí vztahu učitele a žáka ve výuce. Koncepce výuky
jsou ucelené a nezávislé na subjektivních názorech dané představy.
Koncepce = reálně uskutečňované pojetí vyučování