Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

aplikace průřezových témat  

  Tvorba učebních osnov nebo vzdělávacích modulů  
  Přehled rozpracování RVP do ŠVP  
  Popis materiálního a personálního zabezpečení výuky  
  Charakteristika spolupráce se sociálními partnery 
  Tvorba příloh (tradice školy, úspěchy, zahraniční spolupráce)  

Dokončovací práce 

  Obsahová revize – soulad ŠVP s požadavky RVP  
  Terminologická, stylistická, pravopisná a formální revize ŠVP  
  Vytvoření titulního listu, vazba, zveřejnění ŠVP 

Učební plán Učební plán je normativní pedagogický dokument, konkretizující obsah a rozsah vzdělávání (v 
podobě  předmětů,  modulů)  a  jeho  organizační  rámec  na  určitém  stupni/typu  školy,  pro 
jednotlivé ročníky či jiné časové úseky. 
Zpracovává se samostatně pro každou nabízenou formu vzdělávání. Obsahuje formou tabulky 
výčet  všech  vyučovacích  předmětů,  popř.  modulů,  jejich  hodinovou  dotaci  a  rozvržení  do 
ročníků,  celkové  počty  vyučovacích  hodin  (za  studium,  týdně,  v  ročníku  apod.  podle  formy 
vzdělávání) i další aktivity školy, které jsou závaznou součástí vzdělávání (např. sportovní aj. 
kurzy, projektové vyučování, odborná praxe).  
Jako  součást  ŠVP  učební  plán  stanoví  závaznost  vyučovacích  předmětů/modulů  jejich 
rozdělením na povinné, volitelné a nepovinné, formu a podíl praktického vyučování. Součástí 
učebního  plánu  je  rozvržení  týdnů  ve  školním  roce  a,  je-li  to  potřebné,  také  poznámky,  ve 
kterých škola objasní některé obsahové a organizační aspekty učebního plánu a výuky. Názvy 
vyučovacích předmětů škola odvodí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů vymezených 
v  RVP  (od  kurikulárních  rámců),  popř.  si  stanoví  vlastní  název.  Název  předmětu  musí  být  v 
souladu s jeho obsahem. 
 
Vzdělávací cíle Vyučování má průběh vždy zaměřený k cíli, cíl představuje zamýšlený a očekávaný výsledek, 
tedy  změnu  ve  vědomostech,  dovednostech  a  vlastnostech  žáků  (hodnotové  orientaci  i 
osobnostním rozvoji). Cíle mohou být konkretizovány jako věcně obsahové (z hlediska učiva), 
nebo osobnostně rozvojové (z hlediska rozvoje žáka). Jakých změn mají žáci dosáhnout? Volba 
cíle ovlivňuje prostředky realizace cíle - učivo, metody, organizační formy. 
Cíl hraje významnou roli v motivaci žáků. Jestliže žák zná cíl a ztotožňuje se s ním, zvyšuje se 
efektivita  učení.  Toho  lze  dosáhnout  pomocí  formulace  cíle  jako  konkrétního,  dostupného, 
přirozeného a zajímavého problému. 
 
Rozdělení pedagogických cílů z hlediska učiva   kognitivní cíle (poznávací) 
  psychomotorické cíle (praktická dovednost-otevřít konzervu, ukrojit chleba) 
  afektivní cíle (oblasti hodnot a postojů) 
 
Rozdělení pedagogických cílů z hlediska času   dlouhodobé (učební osnovy, cíle pro celý předmět) 
  střednědobé (tematický celek, více hodin) 
  krátkodobé (jedna vyučovací  hodina) 
 
Cíl musí být SMART   formulovaný z hlediska žáka, akceptovatelný 
  konkrétní, specifický 
  měřitelný 
  časově jasně ohraničený 
  realistický 
 
 
 
 
 

Témata, do kterých materiál patří